Annons

Billigt i Thailand trots allt (nikon)

Produkter
(logga in för att koppla)

Istvan84

Aktiv medlem
Varit i Thailand nu över 6 veckor. Försökt kika lite på priser på systemkameror osv. Först kom jag fram till att allt är mkt dyrare ön Sverige, men åker man till Bangkok och de stora Pryl centret på typ 6 våningar, eller även MBK så kan man hitta affärer med mkt bra priser.

Som ex.
Nikon d700 ca 13.500kr
Nikon d300s ca 9300kr
Nikon d7000 ca 8000kr
Nikon 24-70mm ca 11.000kr
Nikon 70-200mm ca 13.000kr

Var själv jäkligt sugen på en d700. Men bestämde mig för att vänta på efterföljaren tilld700 eller d300s istället. Och så var man ju lite orolig iom garantin. Men tänkte ändå att d700 var ju billigare än vad beggade är i Sverige som redan förlorat sin garanti.

Så slutade med att jag köpte batterigrepp, extra batteri, 2st blixtar, trådlös sändare till blixt samt 2 softbox och enelope laddningsbara batterier med laddare. Allt detta gick på under 2500kr.

Nu var blixtarna och sändaren av märket Yongnuo, men redan läst flera tester om dessa sedan innan, och de gjort mk bra ifrån sig. Köpte en med TTL, och en starkare manuell utan. Sjukt nöjd om jag ska vara ärlig, kan verkligen rekmmendera, enkla att använda samt funkar klockrent. Jag själv köpte en Yongnuo YN-465 samt en YN-460 II. Med deras dyrare sändare som funkar riktigt bra även på långa avstånd.

Ni kan läsa lite tester här där de bla jämnför mot andra kända märken.
http://speedlights.net/strobist-flash-brands/yongnuo-speedlites/

Och mina nya har tom uppdaterats från deras test. Då jag har stålfot istället för plast :)

Tänkte många åker ju till thailand, hamnar ni i bangkok och vill shoppa lite så finns det lite fynd ändå :)

Mvh
Istvan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.