Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

billig trådlöst fjärrkontrol Nikon D200???

Produkter
(logga in för att koppla)

kamilaR

Ny medlem
Jag tänkte köpa en Trådlöst fjärrkontrol för min Nikon D200.
Jag vill ha en ganska billig (helst under 500 kr) Har ni några tips?
Tack :)

Bara att välja och vraka, från 140 pix inklusive frakt! Själv har jag typ den här, funkar hur bra som helst. En bonus att mottagaren funkar som en vanlig trådutlösare oxå, så man behöver inte ha dubbla uppsättningar i väskan.

Per

jag löste det genom att köpa en trådutlösare, klippa sönder den och skarva ihop sladdarna med mottagaren i denna:
http://cgi.ebay.com/Slave-Flash-Trigger-x-2-Receivers-Radio-16-Channel_W0QQitemZ130283542246QQcmdZViewItemQQptZCamera_Flash_Accessories?hash=item130283542246&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50
utlöser nu kameran med flash triggern...

lite roligt blir det då att om jag sätter flashtriggern på en annan kamera kan jag utlösa båda kamerorna samtidigt genom att hålla i den ena och ha den andra på stativ nån annan stans...
sparar plats i väskan också i o m att det ju uppenbart funkar som blixtutlösare också

Tack

Tack för er svar.
Köpte den på Tradera, från Multifokus.

Fjärrkontrollen funkar perfekt, bra pris,supersnabb leverans.

Kamila

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto