Annons

Bildvisningsprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

mikahn

Avslutat medlemskap
Hej!
Jag är på jakt efter ett bildvisningsprogram som visar bilderna i en folder som ett bildspel. Under tiden bildspelet går skall man kunna lägga till och ta bort bilder i foldern och då skall de nya bilderna visas resp inte visas om det är borttagna bilder.

de som jag har testat verkar cacha en sekvens vilka bilder som ingår och då kommer nya bilder inte med. Har hittat program som kan hantera borttagna bilder i alla fall.

Ngn som har förslag på program som kan hantera det jag önskar? Inga krav på gratis eller billigt, jag vill bara ha ngt som fungerar.

Tackar på förhand!
 
Jag tolkar det som om du vill ha en "evighetsslinga" som uppdateras för varje varv om bilder lagts till eller tagits bort.

Är det för Windows, MacOS eller Linux?

Hittar du inget och inte får några bra förslag här så kan jag skriva ett skript/program som löser det i Linux eller Windows (gratis givetvis).

Jag tycker det borde finnas flera program som klarar detta, men jag har inte letat.
 
Hejsan: Jag skall kolla gqview. Annars hör jag av mig Birger. Du har helt korrekt i det du menar, en evighetsslinga som uppdateras vid varje nystart. de program jag testat buffrar en ordning direkt och uppdaterar inte vid varje nystart.
Windows är det just nu i alla fall.

/ Micke
 
Ännu ingen lycka gqview stoppar blidspelet så fort man justerar filerna i mappen tyvärr.

Flera förslag?
 
Nu tror jagt jag hittat ett program som verkar OK. Futuriximager fungerar som tänkte, men det finns inga övergångar mellan bilderna, men det är lite överkurs. Någon som jobbat med det programmet och vet om det finns några övergångar att ladda ner?

Tack för all hjälp hittills i alla fall.

/ Micke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.