Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildvisning med videoprojekter.
- Trådstartare pryzze
- Start datum
gors
Aktiv medlem
Jag är i precis omvänd situation. Jag behöver köpa en dataprojektor främst för att visa bilder i jobbet.
Jag vill absolut ha det här:
* 3:4-format istället för widescreen. Ett absolut måste för att inte stående bilder ska bli löjligt små.
* Riktigt bra färger och hög kontrast. Toppviktigt.
* Låg ljudnivå. En projektor ska vara tyst.
* Pris under 20.000 exklusive moms.
Och är beredd att göra avkall på det här:
* Upplösning.
* Vikt.
* Ljusstyrka.
Och det lutar nu åt en Sharp -någonting- 90E. Priset är på pricken. Recensenterna lyriska.
Fast jag har inte bestämt mig än (det är en process det här) och är fortfarande fullt mottaglig för goda, kloka råd från projektorproffs.
Jag vill absolut ha det här:
* 3:4-format istället för widescreen. Ett absolut måste för att inte stående bilder ska bli löjligt små.
* Riktigt bra färger och hög kontrast. Toppviktigt.
* Låg ljudnivå. En projektor ska vara tyst.
* Pris under 20.000 exklusive moms.
Och är beredd att göra avkall på det här:
* Upplösning.
* Vikt.
* Ljusstyrka.
Och det lutar nu åt en Sharp -någonting- 90E. Priset är på pricken. Recensenterna lyriska.
Fast jag har inte bestämt mig än (det är en process det här) och är fortfarande fullt mottaglig för goda, kloka råd från projektorproffs.
Damocles
Aktiv medlem
Dom flesta som klarar widescreen klarar också 4/3. Har aldrig sett en Widescreen only projektor.
Kolla på DLP om ni kan hitta någon i prisklassen.
Vissa har problem med 1x serien, men 2x serierna borde finnas ute. 1x och 2x har att göra med hur snabb färghjulet i dessa snurrar. Vissa får en regnbågseffekt när dom rör sig i förhållande till duken med 1x. Men det finns massor med andra fördelar såsom svärta.
Keystone är otroligt bra att ha.
Kolla på DLP om ni kan hitta någon i prisklassen.
Vissa har problem med 1x serien, men 2x serierna borde finnas ute. 1x och 2x har att göra med hur snabb färghjulet i dessa snurrar. Vissa får en regnbågseffekt när dom rör sig i förhållande till duken med 1x. Men det finns massor med andra fördelar såsom svärta.
Keystone är otroligt bra att ha.
gors
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Dom flesta som klarar widescreen klarar också 4/3. Har aldrig sett en Widescreen only projektor.
Det betvivlar jag inte. Men när jag jämfört widescreen och 4:3 i samma prisklass har widescreen haft färre vertikala pixlar.
Jag skulle helst ha en 1:1 för mitt bruk så att både stående och liggande bilder kunde visas med samma upplösning. Men det är väl att hoppas på för mycket.
Damocles
Aktiv medlem
DIA...
Nja, i samma prisklass tror jag dom sparar så att dom bara croppar i överkant och underkant istället för att skjuta till i sidorna.
Förkastligt, men det är väl så det är.
Synd att HD projektorer ska vara så för**** dyra bara.
själv avvaktar jag ett tag.. men lycka till.
Nja, i samma prisklass tror jag dom sparar så att dom bara croppar i överkant och underkant istället för att skjuta till i sidorna.
Förkastligt, men det är väl så det är.
Synd att HD projektorer ska vara så för**** dyra bara.
själv avvaktar jag ett tag.. men lycka till.
micke.svensson
Aktiv medlem
Hej,
Tänkte bara höra ifall du slog till på en videoprojektor och har några synpunkter på den?
Någon annan som har någon erfarenhet av dessa projektorer? tanken är att använda dem i bildspel/föredrags sammanhang.
Hälsningar Micke
Tänkte bara höra ifall du slog till på en videoprojektor och har några synpunkter på den?
Någon annan som har någon erfarenhet av dessa projektorer? tanken är att använda dem i bildspel/föredrags sammanhang.
Hälsningar Micke
Damocles
Aktiv medlem
Jag har väntat in... börjar bli dags nu.
HDTV projectorerna med DLP har precis krupit ner under 20 000 nu. Bara någon vecka sen jag såg annons för det.
Ska man visa bilder är HDTV ett måste, annars blir det verkligen för dålig upplösning. Iaf om man är intresserad av bilderna i sig, powerpoint och sånt duger nästan vad som helst till.
HDTV projectorerna med DLP har precis krupit ner under 20 000 nu. Bara någon vecka sen jag såg annons för det.
Ska man visa bilder är HDTV ett måste, annars blir det verkligen för dålig upplösning. Iaf om man är intresserad av bilderna i sig, powerpoint och sånt duger nästan vad som helst till.