ebermark
Avslutat medlemskap
Ja, det är helt rätt att det är ett mycket intressant ämne. Främst därför att lagen ligger jättelångt efter utvecklingen i verkligheten, vilket orsakar problem av varierande magnitud.
Tyvärr tror jag att stora branschorganisationers desperata lobbyism för striktare upphovsrättslagar kommer leda till ett allt mer kontrollerat och mindre fritt internet, till jätteföretagens glädje och individens förtret.
Dom enda man kan förvänta sig ska respektera ens åsikt kring en lag som inte har ett stöd hos folket är dom som har samma åsikt. Man kan nämligen inte lagstifta respekt. En lag som inte respekteras av folket är sannolikt ingen bra lag. Om inte annat så skulle man väl kunna kalla den smått odemokratisk.Så länge det finns lagstiftning som stödjer min åsikt förväntar jag mig att du respekterar min inställning och mina bilder, liksom jag respekterar att du vill ge bort dina egna bilder gratis. Du får gärna jobba för att förändra reglerna, och den dagen dom ändras ska jag förhålla mig till dom. Fram till dess önskar jag att du och andra respekterar gällande lag.
Tyvärr tror jag att stora branschorganisationers desperata lobbyism för striktare upphovsrättslagar kommer leda till ett allt mer kontrollerat och mindre fritt internet, till jätteföretagens glädje och individens förtret.