Annons

Bildstölder på sexsida

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
I detta fallet är det enkelt - bara att kolla upp det där bolaget på Bolagsverket så ser ni att det existerar och har samma namn som det som registrerar domänen.
Jo, men det kan iaf vara en bluff.
Inga problem att regga en domän med samma namn som ett befintligt företag...

Företaget kan ha en *.se-domän, och jag reggar en *.nu eller så...

Akta dig Christer, jag är på "G" och regga en fotosidan.* med falska uppgifter *skojar*
 
FILM) (ulltand skrev:
Jo, men det kan iaf vara en bluff.
Inga problem att regga en domän med samma namn som ett befintligt företag...
Säkert, men när bolaget i fråga heter Privatecall2 AB är det väl inte så troligt det är ett lånat företag...
 
clindh skrev:
Säkert, men när bolaget i fråga heter Privatecall2 AB är det väl inte så troligt det är ett lånat företag...
Knappast troligt, men jag vill ändå lyfta fram risken att ett företag ser seriöst ut, och så kan det vara någon helt annan som reggat domänen.

Skulle jag göra ett bedrägeri så är nog denna variant en tanke...
 
Då är det väl det företagets problem om de förknippas med skitsiter. Det är ju den infon man som privatperson har att gå på. Så kör på och så får de ta smällen av att någon använder deras namn, vilket de lär bli riktigt sura över.
 
FILM) (ulltand skrev:
Hm, det är inga problem med att regga en domän med ett storföretags organisationsnummer...
Fast det är ganska korkat att göra det eftersom det då blir en smal sak att stänga ner den delen av deras verksamhet.
 
fhe skrev:
Fast det är ganska korkat att göra det eftersom det då blir en smal sak att stänga ner den delen av deras verksamhet.
Då är det ju bara att regga en ny domän osv...
I exemplet var tanken att en sida skulle se seriös ut.
 
FILM) (ulltand skrev:
Då är det ju bara att regga en ny domän osv...
Jo, fast vitsen med att ha kvar sin domän är att det är större risk att folk besöker den om den inte byts ut hela tiden. De sysslar ju faktiskt med att tjäna pengar på den.
Varför skulle de gömma sig bakom en falsk domän?
Det skulle ju bara vara löjligt och vill man få reda på vilka de är borde man kunna ringa telia när man ändå håller på.
Hade de varit ljusskygga och rädda för att bli identifierade hade de nog låtit domänen bli registrerad som ägd av en privatperson, gissningsvis hade de inte heller lagt ut sin adress på sidan.

Edit: "Abusemail", till B-one? That's a good one :)
 
Senast ändrad:
Sen å andra sidan borde en polisanmälan enkelt kunna leda till att Telia lämnar ut uppgifter på företaget/ägaren bakom telefonnumrena......

Hittade ingen jag känner heller eller någon bild jag tagit.... phuu

// Anders
 
Och det kommer i Metro,Kvällsposten,Expressen och ev på nyheterna ochså.


/ Niklas af Wibom
 
Niklas af Wibom är det du som tipsat aftonbladet om denna storyn?

Ser på flera av hennes andra bilder på nätet att det är du som fotat henne.
 
Nej jag har inte tipsat Aftonbladet ("aftonhoran" som vissa kallar den pga allt skvaller i den) utan det gjorde modellen själv.

Däremot så gjorde jag en provplåtning till playboy med henne i December 2002. Och utöver det så har det blivit några enkla modellplåtningarna.

Däremot så har jag rått henne att debitera sidan för användning av bilden.Eller rättare sagt henne smamma som är upphoskvinna till bilden.
Trevlig modell, har egen agentur i Helsingborg.
www.luamodels.studio.nu

Hej Hopp !!!

Niklas af Wibom
http://www.niklaswibom.com
 
Ja, det verkar vara en trevlig modell och så klart har "skåningen" redan fotat denna modell ;-)

Jag är nog en av dem som skulle säga "aftonhoran" mer än aftonbladet.

Ja, jag har sett att hon har en egen agentur och även egen hemsida.

Ha det gott ner i skåne :)
 
Mina bilder från min hemsida är föremål för stölder ofta.http://www.mingel.se/ Denna saiten är en av dom. De svarar inte ens på mina mail. Bildbyrå i baltikum är en annan. Raden kan göras lång. Man kan välja på att gilla läget eller ta bort sin hemsida. Hoppas bara att de inte hamnar på någon sexsida!
 
Vattenstämpel på bilden. Alltid...

Sen får ju AB alltid småsaker att låta som massmord. Går man rätt tillväga, inom Sverige och i normalfallet, så är ju antingen bilden borttagen eller hela sajten nerstängd på ett par arbetsdagar. Det gäller bara att veta hur man ska göra.
 
Men SNÄLLA vilket skämt "jag förekommer på sexsidor utan att veta om det" med tanke på hur Tezzy har lanserat sig själv på nätet sen 1999, för jag kan minnas redan så långt bort att jag såg henne på sajten, så har det ju varit i den stilen. Att sedan bilderna på hennes egna sidor är av erotiska slaget så är det verkligen dubbelmoral att kalla det som att hon förekommer på sexsajter!
 
popboydeluxe skrev:
Men SNÄLLA vilket skämt "jag förekommer på sexsidor utan att veta om det" med tanke på hur Tezzy har lanserat sig själv på nätet sen 1999, för jag kan minnas redan så långt bort att jag såg henne på sajten, så har det ju varit i den stilen. Att sedan bilderna på hennes egna sidor är av erotiska slaget så är det verkligen dubbelmoral att kalla det som att hon förekommer på sexsajter!

Hur menar du nu? Kan du utveckla det lite ?
Menar du att det är dubbelmoral av tidningarna att skriva så, eller av Tezzy att vara arg för att hon hängs ut som telefonsex-operatör mot sin vilja ?

Att tidningar som "Aftonhoran" (Aftonbladet) gör kassa och ovidkommande löpsedlar är inget ovanligt, men det innebär inte heller att hon skall ta skit och säga det är okej att publicera bilder på henne.

Någonstans i mitt huvud kommer orden upp "Om en kvinna har kort kjol och utmanande kläder på sig, då får hon skylla sig själv om folk ser henne som en hora och våldtager henne" (sagt av en man av utlänsk härkomst från ett granland till Iran som jobbade på mitt förra jobb).

Jag betackar mig för den kvinnosynen !!!

Mästerfotograf Niklas af Wibom
http://www.niklaswibom.com
 
Eftersom bilderna även publicerats av Aftonbladet så hoppas man bara att hon får betalt för den publiceringen. Annat vore rent ynkligt av AB.

-- MW
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.