Tony johansson
Aktiv medlem
Tack för förtydligandet, jag synes blandat ihop begreppen. Här lyser min okunskap vad det avser datortermonologi med all önskvärd tydlighet.Det är domänägaren du vill ha tag i, men du har bara hittat registratorn än så länge.
Det har jag inga som helst svårigheter att tro. Med tanke på i vilket sammanhang den nu aktuella bilden figurerar i, är det kanske inte så konstigt att ägaren till domänen (fick jag det rätt nu ?) har valt detta alternativ.En del registratorer har som "affärsidé" att aldrig släppa information om vem som äger vilken domän (...)
Ja, om det är en organisation/ett företag i Mali då kan jag nog se i stjärnorna efter ekonomisk kompensation. Vad jag får hoppas på är att dom åtminstone tar bort bilden i det sammanhang den nu figurerar.Vad gäller detta specifika fall kan jag tänka mig att det blir lite komplicerat: toppdomänen .ml sköts av någon organisation/företag i Mali, Afrika. De lär inte bry sig om svenska lagar...
Får väl se vad registratorn svarar, jag har ännu bara bett om att få ut kontaktuppgifter till den som äger domänen.