Annons

Bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hallå! Är det nån som vet ett bra program där man kan göra avancerade bildspel.

Jag vill kunna tex. projicera bildspelet och samtidigt som jag har kontroll över tidsintervallet mellan bildbyten osv. men att det hela tiden ser snyggt ut på monitorn/duken.

Lite live bildspel med andra ord.

Jag vill även ha möjlighet att ha vissa korta rörliga filmsekvenser.

Någon som vet?
 
IrfanView (gratis) ger Dig t ex möjlighet att visa dina bilder som bildspel. Det är flexibelt, bra till mycket annat och ger Dig möjlighet att visa EXIF-information i bilderna vid bildspel om Du vill. Bristen är möjligen att Du inte kan konfigurera hur växlingen mellan bilderna sker (vad jag vet).

Med Adobe Photoshop Elements 2 kan Du skapa PDF-bildspel med stor frihet att konfigurera bildväxling m m. Alla bilder bakas in och Du kan spara hela bildspelet som en enda fil.
 
Jag satt i en liknande sitts för ett par år sedan och vände mig till forumet för hjälp. Programet jag använde mig av var PowerPoint. Här är diskutionen. Inte direkt svar på din fråga kanske men om du ska använda PP så finns där lite matnyttigt.

Greven
 
Flash/Director

Flash är ett ypperligt verktyg för detta ändamål om bilderna ska visas på webben. Vill man ha fler och avancerade funktioner och filmvisning på duk med filmsekvenser är kanske Director bäst. I dessa program kan du animmera, lägga text till som du vill och mycket mycket mer! men PowerPoint är roligt och betydligt enklare och där kan du också bestämma över hur bilderna ska visas i viss mån.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.