Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel. Program?

Produkter
(logga in för att koppla)

jte

Ny medlem
Någon som kan ge ett förslag på ett enkelt program för att göra ett trevligt bildspel med lite musik till?
Har testat Nero-dålig kvalite, MS Powerpoint-gick ej koppla musiken, premiere-komplext men fungerar fast har inte hittat rätt inställningar.

Det jag är ute efter e att kunna göra ett snabbt och trevligt bildspel med en passande låt till när man är på semester, resa eller annat.
Förslag?
 
Kan man göra bildspel med RAW-filer oxå, eller måste göra om dem till JPEG ??
 
GRATIS!

...om du använder Windows XP, så kan du ladda ner ett alldeles suveränt gratisprogram från Microsoft som heter Photostory 3. Programmet är löjligt enkelt att använda och du hittar det här!

Om du behöver hjälp att lära dig programmet, så hittar du en bra manual här!

Du kan med enkelhet lägga till egen musik, eller använda den inbyggda musiken som följer med programmet. Du kan även om du så vill, lägga till egen speakertext, text på varje bild och med lätthet lägga på för och eftertexter...

Ett alldeles suveränt GRATIS-program som även kan panorera i bilderna.

/Håkan
 
Slide Show to Go

kostar en 300kr men är riktigt bra...
tyvärr saknar jag funktionen att kunna panorera på ett enkelt sätt som man kan i Photostory 3


mvh:Adam
 
svårt beslut nu

oj oj ja nu var det svårt att välja ett, jag får testa dem.
Tack för svaren
 
Är det något av dessa man kan bränna ner på CD/DVD där bildspelen följer med och helst fungerar både PC/Mac och man kan spela upp på en DVD till TV? Eller andra förslag? Någon som vet om detta fungerar på nya iPhoto för Mac?
 
Hur bra fungerar XPs inbyggda Mediamaker? Den ska väl också gå att enkelt lägga till musik på?
 
Proshop Gold

Köpte pro shop gold, verkar himla bra för mina syften.
Man kan bränna ner till CD/DVD samt för mig användbart exe fil.
Äntligen nu skall det göras trevliga bildspel.
 
Picasa 2, (Free download)

Helt underbart program för bildspel, backup och CD-skivor man vill ge bort.

/ KW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.