Annons

Bildskärm: Hur billigt kan man gå?

Produkter
(logga in för att koppla)

Edvin.B

Aktiv medlem
Jag är i behov av en bildskärm för bildredigering. Jag är i dagsläget amatörfotograf, med begränsad budget. Jag har under en period haft möjlighet att låna en hyfsad skärm, men just för tillfället sitter jag med en 11" Macbook Air utan extern skärm, något som jag tror att vi alla kan vara överens om - inte är en optimal situation.

Det jag funderar över är i vilken prisklass man kan lägga sig för att få en display med hyfsad färgåtergivning till ett överkomligt pris. Vad är då ett överkomligt pris? Well, you tell me. Vid vilket pris börjar bildåtergivningen bli någorlunda bra? Om jag förstått det hela rätt är IPS-Panel att föredra framför TN, eller?

Jag känner inget direkt behov av 27", utan 23 eller 24 duger bra.

Tack på förhand!

Jag är i behov av en bildskärm för bildredigering. Jag är i dagsläget amatörfotograf, med begränsad budget. Jag har under en period haft möjlighet att låna en hyfsad skärm, men just för tillfället sitter jag med en 11" Macbook Air utan extern skärm, något som jag tror att vi alla kan vara överens om - inte är en optimal situation.

Det jag funderar över är i vilken prisklass man kan lägga sig för att få en display med hyfsad färgåtergivning till ett överkomligt pris. Vad är då ett överkomligt pris? Well, you tell me. Vid vilket pris börjar bildåtergivningen bli någorlunda bra? Om jag förstått det hela rätt är IPS-Panel att föredra framför TN, eller?

Jag känner inget direkt behov av 27", utan 23 eller 24 duger bra.

Tack på förhand!

Hej!

Idag kan du komma ganska billigt undan. Fortfarande gäller generellt principen att du får vad du betalar för, men det har ändå blivit rätt mycket billigare att få tag i en helt ok skärm nu de senaste åren.