Annons

Bildskärm för bildbehandling

Någon avtagbar huv har inte jag heller fått...

Har haft min någon månad nu och är mycket nöjd, speciellt med tanke på priset.

Att det skulle vara ett minus att det inte finns inbygda högtalare håller jag inte med om. Datorhögtalare har väl dom flesta anslutna till datorn. För mig skulle det enbart vara störande. Mycket renare utan! Men smaken är ju olika...

/cf
 
Nu har jag fått kontakt med komplett.se och de har kollat upp detta, det finnes ingen sådan avtagbar huv med utan de har blivit fel i produktbeskrivningen tydligen.

Så sant högtalare har man ändå, som du säger, smaken e som baken delad*ler*
 
Andy-Pandy skrev:
Upplever DU någon färgskillnad i bilden jag bifogat ovan?

HUR ska man kunna göra det på en skärmdump? Måste man inte ta en bild av skärmen då. På en annan skärm så behöver du skärmdumpen inte se fel ut, ELLER? Det är ju återgivningen av färger på DIN skärm. En skärmdump fångar inte denna felaktiga/varierande färgåtergivning.
 
johan.morck skrev:
HUR ska man kunna göra det på en skärmdump? Måste man inte ta en bild av skärmen då. På en annan skärm så behöver du skärmdumpen inte se fel ut, ELLER? Det är ju återgivningen av färger på DIN skärm. En skärmdump fångar inte denna felaktiga/varierande färgåtergivning.

Väldigt sant/logiskt...tror jag. *funderar så det knakar* Får väl hem och ta en bild på skärmen istället. :D
 
även om du har färgstick i den så är det ju något som är fel, en bild skärm som är ny ska vara korrekt! tycker INTE du ska acceptera detta.
 
Måste bara säga denna sony 20,1" är en helt underbar skärm på allavis! ska skriva en liten recention senare om den.

Åter ger färger perfekt! och min kalibrerare startar med jämna mellanrum så skärmen justeras efter ljuset i rummet men inte märkbart mkt den kalibrerar.

mvh
 
Andy-Pandy skrev:
Väldigt sant/logiskt...tror jag. *funderar så det knakar* Får väl hem och ta en bild på skärmen istället. :D
Hahaha, det var humor ;)

Den insikten gör dessutom dialogen som utspann sig tidigare otroligt skojig:
- Upplever DU någon färgskillnad i bilden jag bifogat ovan?

- lite lite grann....

Frågan är nu VEM som skall reklamera sin skärm :D
 
P.R. skrev:
Hahaha, det var humor ;)

Den insikten gör dessutom dialogen som utspann sig tidigare otroligt skojig:
- Upplever DU någon färgskillnad i bilden jag bifogat ovan?

- lite lite grann....

Frågan är nu VEM som skall reklamera sin skärm :D

när jag svarade på detta hade jag inte min skärm riktigt inställd eller kalibrerad.
men som jag sagt har han färgstick i den så ska den ju reklameras för det ska de inte vara på en NY skärm.

mvh
 
Fredrik_M82 skrev:
när jag svarade på detta hade jag inte min skärm riktigt inställd eller kalibrerad.
Det kunde lika gärna varit jag som suttit och detaljstuderat hans bild och fällt ett utlåtande. Det är så lätt hänt att man ser saker när man letar efter dem. Ta det inte så allvarligt, jag tyckte bara att det var en skojig grej.

Ett gott skratt förlänger livet vet du!

Om du tog illa upp ber jag självklart om ursäkt!
 
Då fick vi lite humor med i tråden - kul! :D

Nu har jag hur som helst tagit en BILD av min skärm med min KAMERA. Så här upplever JAG färgskiftningarna från min skärm? Reklamerbart, eller vad säger ni?
 

Bilagor

  • sonytft.jpg
    sonytft.jpg
    81.6 KB · Visningar: 1,629
Ärligt talat, det är ju nästan omöjligt att se, trots dina goda ambitioner att förse oss med en ritkig bild. Jag menar, hur var ljuset i rummet. Fanns olika tyer av ljus? Dagljus utifrån alt hembelysning från ett annat håll. Sedan är bilden så liten att det svår att se bra. Även om din skärm lider av deta problem är det kanske svårt att få hjälp såhär "online". Jag tyckte först att jag såg någon form av skillnad men sedan inte. Så jag tog upp den i PS och labbade runt men insåg att det var svårt eftersom bilden inte är helt symmetisk. Tog ut bilden på tjejen och kollade igenom histogrammets alla lägen och visst fanns det massa skillnader MEN svårt att säga vad det beror på eftersom urklippen inte KUNDE bli EXAKT likadana SÅ jag kan tyväörr inte hjälpa dig. SORRY!

Håller med Fredrik, kolla med Komplett först. En del har ju DOA så får du en helt ny skärm. Det verkar ju vilja blil av med dom ;-)
 
packard bell

jag köpte nyligen en packard bell 22"widescreen och enligt mitt tycke är den ett klipp för det priset (3900kr) någon mer som köpt en sådan??
 
Re: packard bell

cobraconny skrev:
jag köpte nyligen en packard bell 22"widescreen och enligt mitt tycke är den ett klipp för det priset (3900kr) någon mer som köpt en sådan??

en god vän till mej löpte en sådan för ett tag sedan, men sålde den senare och har nu köpt denna sony 20.1"
Han håller på mkt med bildbehandling och HAN var inte nöjd med den skärmen i alla fall.
de var så han beskrev det till mej.

mvh
 
Re: packard bell

cobraconny skrev:
jag köpte nyligen en packard bell 22"widescreen och enligt mitt tycke är den ett klipp för det priset (3900kr) någon mer som köpt en sådan??

Det är tydligen en TN-panel i den skärmen och det lämpar sig inte så väl för bildbehandling. Betraktningsvinkeln är snävare. Färgerna skiftar så fort du inte sitter rakt framför skärmen. Den är nog mer lämpad som kontorsskärm dessvärre.

mvh
cf
 
har inte märkt några problem med betrakningsvinkeln och kontrasten på 700:1 räcker änsålänge för mig hade en 17" lg plattskärm innan och den ser fruktansvärd ut ifärgerna om man jämför med pb maestro220w
 
Jag har tittat närmre på Sony skärmen och den är enligt specifikationerna på komplett.se inte kompitabel med mac.


Blev intresserad av att få veta varför det inte skulle funka.
Så skullen någon kunna förklara vad som skiljer mellan pc och mac i detta hänseende så skulle det glädja mig.
Och vad skulle hända om man iaf kopplade in den i en mac (ingenting alls??)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.