Då kan man ev dra slutsatsen att något av programmens profiler inte inte läses som det skall,du kör pc och jag tror problemet ligger i ditt system/färghantering.
Jag tror också att det inte har med en 2000:- ishockeypuck att göra. Pucken och programvaran är väl dokumenterad.
Du får nog leta efter andra felkällor, eller varför inte ta din skärm till någon annans dator med annat grafikkort och prova att profilera där, exv på en mac.
OK, bra förslag igen. Jag tänker att jag kan få mer info om vad som är fel ifall jag testar den på en annan dator. Resultatet kan bli:
1. Spydern funkar mycket bra på den andra datorn.
2. Samma problem uppstår på den andra datorn.
Vad får jag veta i första fallet? Något är fel i min dator men jag vet inte vad. Jag har redan sökt efter lösningar och felkällor i den egna datorn. Att jag ser att det funkar på en annan dator ger mig ingen info om mitt eget systems eventuella felaktigheter. Lösningen blir att köpa ny dator.
Vad får jag veta i andra fallet? Det är antagligen inte något fel i min dator (men det kan inte uteslutas). Felet är troligen antingen i Spydern eller i användaren. Lösningen är att skrota spydern eller att byta (utbilda) användaren.
Logiken leder mig till att oavsett om utfallet blir 1 eller 2 kommer jag inte ha någon glädje av nuvarande konfiguration.
Jag har ändå planerat att köpa ny dator inom överskådlig framtid så ifall 1 är sant har vi inget problem. Något som talar emot att utfall 1 är troligt är ju att jag kan få god detaljåtergivning i skuggorna med befintligt system (fast utan Spydern). Dessutom har jag testat den på min gamla laptop (med windows XP) och det gav liknande resultat som på min vanliga dator.
Det vi kan jobba på nu är m a o utfall 2. Om vi utgår från att Spydern är ofelbar är det användaren som måste utbildas.
Det är det jag jobbat på hela tiden. Jag försöker ställa frågor utifrån mina resultat.
Jag kan ju ha missat något men det känns inte så relevant att i praktiken testa Spydern på ytterligare en dator.