ErlandH
Aktiv medlem
Jo, det gör det: större bild.
Vilket är exakt samma sak som att sitta lite närmare. Det kostar inte en krona.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det gör det: större bild.
Du har ju åtminstone en unik åsikt, det kan du ju vara stolt över.Vilket är exakt samma sak som att sitta lite närmare. Det kostar inte en krona.
Du har ju åtminstone en unik åsikt, det kan du ju vara stolt över.
Att skärmstorlek spelar roll tycker nog de flesta.Att upplösning, inte storlek, är viktigt är jag knappast ensam om att tycka. Inte ens i den här tråden.
Att skärmstorlek spelar roll tycker nog de flesta.
Är det någon som har några tips eller förslag på skärm runt 5000? Kom gärna med åsikter om Dells u2711 också! Är den tillräckligt bra? nackdelar fördelar? Finns det bättre skärmar runt det priset? Är tacksam för all hjälp jag får!
Är det någon som har några tips eller förslag på skärm runt 5000? Kom gärna med åsikter om Dells u2711 också! Är den tillräckligt bra? nackdelar fördelar? Finns det bättre skärmar runt det priset? Är tacksam för all hjälp jag får!
Nej, det är inte samma skärm fast större. U2711 har bättre färgåtergivning.Efter att läst på lite om skärmar så har jag valt en U2410. Den här U2711 är väl samma skärm fast större.
Det är om jag förstår det rätt en acceptabel skärm om man inte vill lägga allt för mycket pengar.
Jag använder den i ett profilerat läge för bilbehandling och i det simulerade sRGB läget för surfning.
Micke.
Ha också i åtanke att del just lanserat nya 24 och 27 tummar som snart förmodligen kommer till sverige, troligtvis i januari.
Nej, det är inte samma skärm fast större. U2711 har bättre färgåtergivning.
och kan jag ens göra det fast jag inte vet hur sånt fungerar?
Dock är de i princip likadana i prestanda. De är Dells motsvarighet till varande i dess olika storleksklasser.Nej, det är inte samma skärm fast större. U2711 har bättre färgåtergivning.
Så är det. Dock kommer priset troligtvis sjunka än mer när U2713H lanseras här i Sverige. Idag kom den upp på Dell Sveriges sida. Leveransdatum är satt till 2013.01.22.Det är kanske just därför 2410 och 2711 just nu är löjligt prisvärda!
En egen kalibrering bör du göra. Kan du inte låna en så är det nog nästan bättre att du lägger lite mindre pengar på skärm och också köper ett kalibreringskit.jag beställde faktiskt u2711 nu,har kollat runt massa och känns inte som att jag kan få så mycket bättre skärm till det priset. så jag hoppas jag blir nöjd nu. tack för svaren!
sen har jag funderat på det här med kalibrering och profilering,kan absolut ingenting om det här men har hört att det är nåt man borde göra. vad ska man köpa? och kan jag ens göra det fast jag inte vet hur sånt fungerar?