Erik Schalin
Aktiv medlem
Är inte vitsen med förslaget just att man skall begränsa.
Det låter som det vore effektivare med flera parallella poler i så fall.
Det låter som det vore effektivare med flera parallella poler i så fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
peter_wahlström skrev:
Men, poolen finns ju inte än.
Incarlight skrev:
Eftersom forumbeskrivningen är "Diskutera, föreslå nya etc", så utgick jag från att det var ett forum där man kunde föreslå nya pooler
ZoMbiE skrev:
Jag mailade redaktionen häromdagen gällande en porträtt/mode/reklam pool. Inte fått nåt svar än men den poolen skulle ju definitivt innefatta studiofotografering m.m och dessutom inte vara så snävt begränsad till just studio.
Får väl se om de nappar på det, men svaret verkar dröja..
clindh skrev:
Hej på er, vi är och har varit dränkta i uppdrag på våra "riktiga" jobb - så det tar en stund att få svar ibland - men vi har diskuterat denna nu, så jag kan ta och skapa den.
Vad som behövs är en bra beskrivning av poolen och dess regler. Det kan ni väl försöka komma fram till här, meddela mig sedan.
Sen kan vi ju ha alternativa uppladdningsregler, andra typer av betyg odyl för denna pool - känns det som det är något ni vill ha?
Vem kan ta på sig att vara forumvärd? Det är inte betungande eller för något "krav på aktivitiet" med sig, men man får befogenhet att plocka bort bilder so inte passar i poolen.
Erik Schalin skrev:
Finns det sätt att länka ihop bilder?
Alltså
1 man gör en ritning/textbeskrivning över en studiouppsättning.
2 man länkar från 1 till de bilder man vill visa och kan lägga till text på var & en av dessa bilder. tex: avstånd blixt 1=2.5m, 2 steg ljusare bakgrund
PerFogelberg skrev:
Är det inte enklare att skapa ett sätt att beskriva uppställningen av lampor i enbart text.
För att kunna beskriva uppställningen kan man göra en karta av den. Har man en karta brukar man även ha en kompass. Genom att ange vilken vinkel, höjd och typ lampan är av har man kommit en lång väg.
Exempel:
Karaktärsljus: 45 grader, 2 meter, paraply, f/8.
Upplättningsljus: 0 grader, 2,5 meter, paraply, f/4.
Bakgrunden blir då 180 grader.
PerFogelberg skrev:
Den här bilden har även en länk till en större bild under. Något liknande borde gå att göra med en studioskiss.