ANNONS
Annons

Bildkartor

Produkter
(logga in för att koppla)

m.fehne

Medlem
Hej! Jag skulle vilja skriva ut en stor del av mina bilder på "översiktskartor". Ungefär som ett windows fönster som visar bilderna som "miniatyrer". Typ 3-4 bilder på varje rad på ett a4 för att få en analog katalog över mina bilder. Enda kravet är att filnamnet måste stå under bilden. Gärna mappens namn som rubrik på varje A4.

Tanken är att jag ska kunna låna ut pärmar med översiktskartor till intressenter av mina bilder.

Jag har tillgång till ps cs2, ps albums samt ps elements.

förtydligande

Jag är alltså ute efter tips och råd om hur jag ska gå till väga. Har sökt på fotosidan efter detta problem men har inte hittat något. Mycket tacksam för svar. Mvh Martin

hej
ladda ner demon av microsoft expression media eller Adobes Lightroom

De har contact sheet utskrifter

Finns säkert fler program som har det, går det verkligen inte i Adobe Bridge, jag kör inte bridge.

Roine

I Photoshop 7 hittar du den funktion jag tror du söker under Arkiv -> Automatisera -> Kontaktkarta II

Hur det ser ut i de program du räknar upp vet jag inte. Jag använde hjälpfunktionen i programmet och sökte på Kontaktkarta

Häpp!

Grejen e ju få till kraven på texten under bilden

Utan den så är det bara markera bilderna i XP o högerklicka o välja utskrift, finns ju i xp sen en mall med ett antal per sida.

Roine

Det funka!!

Fan vad kul. Precis som jag ville ha det.Testade i cs2 och det gick perfekt. Tack för all hjälp. jag är fortfarande helt stum av förundran över hur fort jag fick svar!!! Underbart!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar