Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildflytt..

Produkter
(logga in för att koppla)

gunte

Aktiv medlem
Det går inte att flytta bilder från kritikalbumet till portfoliealbumen..vad har hänt..?
mvh/gunte..

Nej jag stängde av den funktionen idag - huvudskälet är att kommentarer blir hängande i "limbo" om man gör så; de kan inte ses i Portfolio men ligger kvar i databasen och klan hittas vid sökning men kan sedan inte ses tillsammans med bilden. Jag hade iofs kunnat radera kommentarerna vid flytt, men det här blir konsekventare och förenklar också en del annan hantering.

Det blir också enklare att upprätthålla olika regler för hur många bilder kan ladda upp till olika slags album, och har man flyttmöjlighet kvar uppstår ett kryphål...

Så det blir till att ladda upp bilden igen, blir det något problem?

Ja just nu ställde det till med oerhörda problem eftersom jag inte visste vad som var fel. Har en del bilder på en bärbar dator.

Hallå...nu går det inte att lägga in bilder i portfolien heller ?? kommer upp en varning om max inlagda 75 bilder..?? grrrrrrrrr....:(
mvh/gunte..

Har samma problem som Gunte, och det går fortfarande inte att lägga in nya bilder. Buggen verkar inte fixad.

Hmm
Jag tänkte börja pula lite med ett portofolio-album, men det blev ju totalkaos, så det projektet lägger jag nog ner ett tag tills buggarna försvunnit.

Kan jag få en lite bättre felbeskrivning än "totalkaos" så skall jag nog fixa kunna till det här. Vad betyder det, vad händer?

Det som händer nar man går in på sin sida och ska lägga till en bild, då kommer detta felmedelande upp:
Du har redan laddat upp max antal tillåtna bilder, 75 st.
Du måste rensa bort några av dina befintliga för att få plats med nya.

clindh skrev:
Kan jag få en lite bättre felbeskrivning än "totalkaos" så skall jag nog fixa kunna till det här. Vad betyder det, vad händer?
Totalkaos vet jag väl inte....Inte för mig iaf. Däremot står det så här när jag ska ladda upp fler bilder i Bildkritikalbumen:
Du har laddat upp 61 bilder av maximalt 75 st tillåtna. Trodde det var 200 som gällde även där?

Hejför mig blir det så att då jag lägger in en bild s går det bra ända tills jag har laddat upp den då kommer följande upp

Min Fotosida > Dina album > Lägg till bild

Du har redan laddat upp max antal tillåtna bilder, 75 st.
Du måste rensa bort några av dina befintliga för att få plats med nya.

Samma J****vla problem

Jag fick också upp ett meddelande där det står att jag har laddat upp max sextio bilder får vänta en vecka innan jag får lägga ut fler dilder,´200 bilder ska det väl vara om man är gulmedlem?

Äääöööö....Nu tror jag nog stackars clindh är uppmärksam på problemet. Bara o vänta o se!

Vi betackar oss för svordomar!! Vårdat språk om ni vill ha uppmärksamhet!

Så här är det;

Medlemmar har uppmärksammat att det funnits ett kryphål i bilduppladdningslogiken. Detta gjorde att en guldmedlem kunde ladda upp bilder som Portfoliobilder, men sedan flagga om dem till kritikbilder och därmed kringgå regeln för uppladdningsfrekvens.

Samtidigt såg vi också över logiken som styr fördelningen av bilder mellan kritik/portfoliobilder, så att den skulle fungera exakt som avsett och beskrivet i dokumentet om medlemskapen. Dock gick det att missuppfatta logiken, eftersom det inte var helt klart skrivet.

Logiken är att en guldmedlem kan ha max 200 portfoliobilder och 75 kritikbilder (dvs samma regler som för Silver gällande kritikbilderna) och att man bara får ladda upp 7 bilder i veckan. Även här fanns det kryphål.

Tyvärr så ställer denna regel till de för 6 medlemmar som laddat upp fler än 75 kritikbilder. Jag kommer att kontakta dessa för instruktioner.

Ett annat problem som vissa nu får, är att ni slår i 7 bilder i veckantaket (jag förmodar att problemet gällde kritikbilder)

Det som gäller är:

* guld och silver: 75 kritikbilder, 7 bilder i veckan.
* guld: ytterligare 200 bilder för Portfolion, som kan laddas upp på raken.

Ni som har fått problem får gärna hör av er, men dessa är det regler som gäller. Tyvärr så måste vissa av er rensa bland kritikbilderna och vissa måste vänta på 7 dagarsregeln.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar