Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bilderna ligger inte i ordnings följd

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscar.

Medlem
När jag laddar ner bilderna på datorn hamnar dom inte i den ordningen som jag har tagit dom i, smått iriterande... men dom ligger rätt i kameran en D70 vad gör jag för fel?? Har haft dator å kamera i knappt ett år... kanske har pillat på nån inställning eller nåt???

Jag tycker mig ha märkt att bilderna ibland läggs in på datorn i "oordning" när man har kollat på bilderna i kameran och plåtat igen, utan att ha bläddrat fram till sista bilden. Exempel: om jag har tagit 20 bilder, kollar på bild 10 och tar ytterligare 10 bilder, så laddas bild 1-10 sen 21-30 sen 11-20 ner. Dock är detta problem ett ickeproblem eftersom det ju bara är att sortera bilderna i nummer/namnordning sedan, så blir det ju i kronologisk ordning.

/E

Som sagt e lite grön..

Aaaa så de va så enkelt, att bara sortera i nummer ordning.. Tackar..

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto