ANNONS
Annons

Bilderna kan inte föras över till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Grönbeck

Aktiv medlem
Har ett SanDisk 512MB Compact Flash som har börjat bete sig lite underligt. Jag tar bilder med EOS 20D och kan i kameran se bilderna utan problem (fotar med jpg), ska sedan föra över bilderna till datorn och kan då inte längre se bilderna. "Egenskaper" för bildfilerna, för de går att föra över, säger att filerna är på 0kb i storlek och när jag försöker öppna filen i ACDSee syns ingenting alls. Försöker öppna bilden i Photoshop CS istället och får då upp en "ny" bild som är helt tom (genomskinlig eftersom jag har det som standardinställning när jag skapar en helt ny bild). Försökte öppna jpg-filen i webläsaren (Firefox) istället och fick då ett felmeddelande att filen innehåller fel.

Till saken hör att jag kan föra över bilder från andra minneskort till datorn, från samma kamera, och det fungerar precis som det ska. Det är bara just detta kort som krånglar nu. Är det fel på kortet? Går det att åtgärda? Har formaterat det i kameran utan resultat.

Ska åka till Turkiet på lördag och behöver ju alla minneskort jag har, det svider duktigt att det här kortet inte funkar...

Hmmm... Jag har varit med om något likannde... Jag vet inte om du använder kortläsare eller kameran... Men jag skulle nog rekomendera att du testade att använda en kortläsare när du tankar över bilderna... Annars så tror jag att jag löste problemet med att plugga i och ur kameran ett antal gånger och sen kunde jag ladda över filerna med bild-data och allt! ;-)

Testa det och återkom!

//Eric

Glömde ju svara här, det fungerade med Erics tips om att plugga ur och i kameran ett antal gånger. Skumt men det fungerar...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar