Annons

Bilder till kalender

Produkter
(logga in för att koppla)

Therése.L

Medlem
Hej!

Behöver lite hjälp. Jag ska ta lite bilder åt en kompis som har en pub. Det ska bli en present till deras andra pub. (annan stad) Nu kommer jag ta bilderna inne i puben där ljuset inte är det bästa så har ni förslag på film som skulle passa bra är jag väldigt tacksam.
Hur blir det med svart/vit film?
Och finns det något ställe i Stockholm som gör 1 timme och gör det bra!

Tack!


/Therése
 
filmval

Fuji Fujicolor Press 800

är en otroligt bra film, som jag skulle valt. Har aldrig fotat svartvitt så där vågar jag inte ge dig nått råd. Men om du ska köra färg så är filmen ovan

/Figge
 
Re: filmval

Fegraeus skrev:
Fuji Fujicolor Press 800

är en otroligt bra film, som jag skulle valt. Har aldrig fotat svartvitt så där vågar jag inte ge dig nått råd. Men om du ska köra färg så är filmen ovan

/Figge

Kanon! :) Men hur blir det med 800 när jag kommer att förstora bilderna? Eftersom det blir en A3 kalender. Tappar den något? Jag kommer att scanna bilderna.....

/Therése
 
Om du ska använda svartvitt kan jag rekommendera fuji neopan, 400 t ex. Den har betydligt mindre och klarare korn än tri-x IMHO. Den klarar också att pressas väldigt bra uppåt 1600.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.