Annons

Bilder tagna med kit-zoomen 14-45mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Knight Palm

Aktiv medlem
ZD14-45mm/F3.5-5.6 är ett mycket bra objektiv. Jag blev ånyo positivt överraskad av dess optiska kvalitet parat med att det är ganska kompakt på en E-300. Kameran hängde runt halsen förra veckan, för att vara tillgänglig och kunna ta många bilder. Jag bifogar en vinterbild som exempel.

Vad är det allmänna omdömet om kit-zoomen bland er som har E-500 eller E-300? Är ni nöjda med denna?

Bilagor

• p2034252hf400.jpg
    p2034252hf400.jpg
    54.3 KB · Visningar: 715
Jag är helnöjd. Absolut inget att klaga på. Om man jämför denna optiken med andra tillverkares kit-zoomar så blir man ganska så överaskad.

MVH uffe

Jag är helnöjd med kitzoomarna.

Utomhusfotografering är ett rent nöje med dessa två zoomar.

Använder själv i de flesta fall den längre zoomen som jag tycker passar till det mesta.

Inköp

Hej.
Sitter just nu och väntar på mitt nya inköp av en E-500 med 14-45 + 40-150 !!!
detta är mitt första och det skall bli mycket intressant.
J.B

Jag är också helnöjd med kitoptiken :)
Dock ska jag väl försöka uppgradera dessa nån gång i framtiden (just nu är det ett 50mm macro på g), men för tillfället duger de alldeles utmärkt.

Mitt nästa inköp kommer att bli olympus 35mm macro som jag tycker verkar vara extremt prisvärt (2000kr). Vad jag har hört ska det vara riktigt skarpt.

//Uffe

Tackar, jag har haft problem att förstå det här med exponeringskompensation tidigare, men har fått häng på det efter att lyssnat på bland annat Martin Baileys foto-podcast. På dessa snödominerade bilder passade en kompensering på +0.7.

:)

Robert

Jolly Bob skrev:
Tackar, jag har haft problem att förstå det här med exponeringskompensation tidigare, men har fått häng på det efter att lyssnat på bland annat Martin Baileys foto-podcast. På dessa snödominerade bilder passade en kompensering på +0.7.

:)

Robert

I vilken podcast behandlar han denna fråga (1-24)?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar