LasseL
Aktiv medlem
Detta har hänt. Jag har äntligen lyckats ladda ner några bilder på fotosidan. Jag medger att mina kunskaper inte är de bästa men här är iallfall min fråga. Bilderna jag laddat ner var från början på 600 dpi. För att få plats på fotosidan har jag
1. ändrat format (500kb och dpi-värde(72 dpi) i image size
2. Sparat bilderna som jpg filer och sedan lagt in bilderna.
Grejen är bara den att bilderna förlorade oerhört i skärpa och kvalitet. De bilder som finns på "min sida" var verkligen superskarpa och gör sig inte ett dugg här. Har jag gjort något fel eller dras alla med samma problem? En del bilder här på sidan har ju skärpan kvar...
En annan sak. Hur gör man om man vill att de som tittar på bilderna skall kunna förstora upp den bild (min bild) de tittar på?
Mvh
/Lasse
1. ändrat format (500kb och dpi-värde(72 dpi) i image size
2. Sparat bilderna som jpg filer och sedan lagt in bilderna.
Grejen är bara den att bilderna förlorade oerhört i skärpa och kvalitet. De bilder som finns på "min sida" var verkligen superskarpa och gör sig inte ett dugg här. Har jag gjort något fel eller dras alla med samma problem? En del bilder här på sidan har ju skärpan kvar...
En annan sak. Hur gör man om man vill att de som tittar på bilderna skall kunna förstora upp den bild (min bild) de tittar på?
Mvh
/Lasse