Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bilder på din kamerasamling
- Trådstartare Strmbrg
- Start datum
Fairlane500
Aktiv medlem
Jag fortsätter väl med en kamera från forna Sovjetunionen jag också.
En rysk Exakta wannabe som heter Start.
Helios-44 2/58 objektiv med bajonettfattning och automatisk nedbländning via avtryckaren.
Kameran påminner mycket om Zenit 3, men är en storlek större och har utbytbar sökare.
En rysk Exakta wannabe som heter Start.
Helios-44 2/58 objektiv med bajonettfattning och automatisk nedbländning via avtryckaren.
Kameran påminner mycket om Zenit 3, men är en storlek större och har utbytbar sökare.
Bilagor
Feuerbach
Aktiv medlem
Bilagor
pow
Aktiv medlem
Canonflex
Rolig tråd !
Den här är en av mina favoriter:
http://web.telia.com/~u21001552/album/35mmslr/slides/Canon_Canonflex.html
Rolig tråd !
Den här är en av mina favoriter:
http://web.telia.com/~u21001552/album/35mmslr/slides/Canon_Canonflex.html
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Nu har jag slut på de gamla. Denna Canon A1 med FD 50/1,4 SSC är köpt 1978 på American Photo i Stockholm. Använde den fram till -93.
Den bilden gjorde mig glad och nostalgisk, jag köpte också A1 1978, en av de första, men på Fältöversten, var nog inte fotoöversten som affären hette då. Så glad som jag var då har jag nog aldrig varit över en kamera, möjligen över Rollei 35:an
joroka
Aktiv medlem
Den här lådkameran är tillverkad eller modifierad för det finska fotoföretaget Helios och gavs som en gåva till trogna kunder när Helios firade 60-års jubiléum.
Egentligen är kameran en tysktillverkad Vrede Box och den använder 120-film i 6*9 bildformat.
Info: www.thecamerasite.net
Egentligen är kameran en tysktillverkad Vrede Box och den använder 120-film i 6*9 bildformat.
Info: www.thecamerasite.net
Bilagor
Senast ändrad:
Sabud
Aktiv medlem
Den bilden gjorde mig glad och nostalgisk, jag köpte också A1 1978, en av de första, men på Fältöversten, var nog inte fotoöversten som affären hette då. Så glad som jag var då har jag nog aldrig varit över en kamera, möjligen över Rollei 35:an
Hej Håkan,
Nog var A1:an något alldeles extra. Ingen annan kamera har givit mig en större aha-upplevelse än just den.Fullspäckad med elektronik fungerade den helt oklanderligt under alla år. Inte minst på vintern.
Förstår inte hur man kunde klara sig utan vädertätning på den tiden