ANNONS
Annons

Bilder på D80 ?

Produkter
(logga in för att koppla)
I sådana fall har någon lagt upp dem på Nikons hemsida, där de låg uppe ett kort tag. Verkar inte så troligt. Nikon "råkar" alltid läcka lite bilder från någon av sina hemsidor; händer med varenda modell...

Är bilderna konstaterade som fejk ?

Varifrån kommer bilderna ?

LCD'n ser grym ut, 3 tum ?

kent.

Rätt ful var den i alla fall. Den har inga snygga linjer och proportioner. D70 och D200 är mycket "renare" i utseendet. Den här ser mest ihopklippt ut, även om den mycket väl kan vara äkta.

Makten skrev:
Rätt ful var den i alla fall. Den har inga snygga linjer och proportioner. D70 och D200 är mycket "renare" i utseendet. Den här ser mest ihopklippt ut, även om den mycket väl kan vara äkta.

Jag tycker den ser hyffsad ut, men väldigt plastig, greppet ser väldigt billigt ut, men den kommer väl inte att vara så dyr heller.

Har den spegeluppfällning bra pris samt bra bildkvalitet så kanske den får tjänstgöra tillsammans med min D2Hs när man vill ha lite mer högupplöst för jätte förstoringar, det skulle vara trevligt med en slit och släng kamera som man inte behöver vara rädd om också, har funderat på en D50 men den här är ju mer intressant.

kent.

jorgene skrev:
Förmodligen samma 2,5" som D200.
Använd blixtskons fasta mått som referens.

Du har nog rätt, den ser stor ut troligen pga kamerans storlek, min D2Hs har också 2.5" lcd men den ser mindre ut, även i verkligheten.

kent.

Zoso skrev:
Jag tycker den ser hyffsad ut, men väldigt plastig, greppet ser väldigt billigt ut, men den kommer väl inte att vara så dyr heller.
Jag tycker den ser ut att vara nästan lika liten som en D50 om man kollar proportionerna mot bajonetten. Den blir nog en ren ersättare till D70, men har väl förhoppningsvis några fler trevligheter att bjuda på.

Edit: Den är faktiskt extremt lik D50.
http://www.europe-nikon.com/product/sv_SE/products/narrow/1050/views.html

Makten skrev:
Jag tycker den ser ut att vara nästan lika liten som en D50 om man kollar proportionerna mot bajonetten. Den blir nog en ren ersättare till D70, men har väl förhoppningsvis några fler trevligheter att bjuda på.

Det får vi hoppas, det blir spännande ett tag igen :)

Är du intresserad att byta ut din D50 Martin ?

Kent.

Zoso skrev:
Är du intresserad att byta ut din D50 Martin ?
Inte det minsta faktiskt. Inte till något med så liten skillnad i alla fall. Det jag kan sukta över är en riktigt fet kamera möjligen, men att bara byta upp sig en liten aning är helt uteslutet. Dessutom har jag definitivt inte råd, så jag kan lugnt se på hysterin:-D

Makten skrev:
Inte det minsta faktiskt. Inte till något med så liten skillnad i alla fall. Det jag kan sukta över är en riktigt fet kamera möjligen, men att bara byta upp sig en liten aning är helt uteslutet. Dessutom har jag definitivt inte råd, så jag kan lugnt se på hysterin:-D

Ja hysteri lär det väl garanterat bli :)

Canon svarar väl i September, även om man inte skall köpa en själv så är det ju intressant att följa utvecklingen, årets Photokina kommer nog bli väldigt intressant.

kent.

Zoso skrev:
Ja hysteri lär det väl garanterat bli :)

Canon svarar väl i September, även om man inte skall köpa en själv så är det ju intressant att följa utvecklingen, årets Photokina kommer nog bli väldigt intressant.
Visst är utvecklingen intressant. Det är helt vansinnigt hur tätt det är mellan modellerna.

Bilderna har tydligen varit uppe på Nikon Europe (enligt Nikon Cafe') så det är nog ingen fejk trots allt.

kent.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar