Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"bilder du måste tagit?"

Produkter
(logga in för att koppla)
självklart måsta man inte plåta något, men av nån anledning så ör det vissa saker som alla har plåtat, eller på nåt visst sätt. Bilder som man sedan oftast inte använder mer än till hårddiskbarlast.

- tangentbordet (med kort skärpedjup om man skaffat ny glugg)
- HDR (för att det går)
- Vårblommor
- Första (stora) snöfallet.
- Manualen till kameran/blixten/prylen. ("var det så här man gjorde?")
- fräcka bilar.
- bilar i rörelse (för att få till fartkänslan med rörelseoskarp bakgrund)
- Månen

de var det jag kom på nu på rak arm. Naturligtvis kan dessa motiv bli intressanta (ja kanske inte manualen då) men de kräver mer ansträngning än det slentrianmässiga plåtandet som blir när man plåtar för plåtandets skull. (som även jag gör i bland)
/FLiP

jag måste inte bara för nån annan gjort nått..

men jag själv måste testa på vissa nya saker känner jag annars blir det inget gjort.

sen kanske det inte blir bra direkt utan man testar på o går vidare till annat..sen återkommer till det lite längre fram när man utvecklats mer o upptäckt saker man inte tänkt på tidigare.

Motorsport
Porträtt
Studio av olika slag
hdr - inte tonemapping
nattfoto
sen en massa olika sätt att redigera bilder i photoshop.

det är mina punkter just förtillfället som är måsten..sen tillkommer det lite annan fotografering på måfå.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar