Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilden bättre med eller utan krångel?

Produkter
(logga in för att koppla)
eller ska bilden se ut på detta sätt?

Här har jag använt mer krångel, och vill framtona att hon egentlien inte alls passar in i bilden.

Något säger mig att den förra bilden var bättre, men samtidigt gillar jag att denna är lite speciell..

Vilken är bäst, eller är de lika dåliga bäggetvå? Kunde jag gjort något annorlunda?

Denna bild kan ses större på http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?_q=1&ID=655411

Bilagor

• skanör-emma-(frilagd)liten.jpg
    skanör-emma-(frilagd)liten.jpg
    34.9 KB · Visningar: 322
Jag tycker att bilden är skitbra i det övre utförandet, utan ram. Det är sådär lagom störande med den konstiga kompositionen, och ska du ändra nåt så tycker jag att du ska beskära den annorlunda bara, så att fotografen kommer med helt i bild. Men nån ram tycker jag faktiskt inte behövs, i alla fall inte mot vit bakgrund.

Edit: Den lite sneda horisonten tycker jag däremot att det kan vara värt att fixa. Eller är det en synvilla?

Edit2: Ja, det var uppenbarligen en synvilla. Märkligt!

Hej Martin, tycker iden är häftig.
Här har jag lekt med ram & färg som ska framhäva djupet i bilden, samtidigt som jag lagt på en skugga från personen på bilden, för att lösgöra henne ännu mera.

Bilagor

• ram.jpg
    ram.jpg
    55.5 KB · Visningar: 288
Senast ändrad:
Hihi, ja den var ju bra!

Det kanske är så att min löning helt enkelt är för lite trixig för att bli bra. Samtidigt har jag gjort lite för mycket för att den skall vara ren.

Lite antingen eller tänkande kanske..
Tycker din bild var fin.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar