Annons

Bildbehandlingsprogram till den bärbara

Produkter
(logga in för att koppla)

yalazy

Aktiv medlem
Jag undrar hur ni gör som är i samma sits som jag, nämligen att man har en enkel licens på Photoshop CS och bara kan använda det på en dator. Sen har man en lite halvsunkig bärbar som man ändå behöver kunna använda till bilder ibland. Att använda Photoshop CS på den är i vilket fall som helst uteslutet, eftersom prestandan inte räcker för acceptabel snabbhet. Vilket program har ni på den bärbara?

Har bara bärbart.

Tycker att du ska slänga i lite mer internminne i din "sunkiga" bärbara och installera CS på den oxå!
Jag lovar att inte skvallra för Adobe!;)

Ett bra alternativ är Photoshop Elements2 till den bärbara. Min gamla slöa med Win98 klarar det galant.

/Karin

Är deras licenser verkligen så att du bara får ha på en dator. Många licenser brukar medge en stationär och en bärbar samtidigt då dom inte "kan användas" samtidigt. Så länge ägaren och användaren är densamme.

Annars är väl en äldre photoshop, eller någon Gimp kanske bra. Beror på hur mycket du behöver göra. Är det bara enklare saker finns ju Breezebrowser, acdsee, etc.

Damocles skrev:
Är deras licenser verkligen så att du bara får ha på en dator. Många licenser brukar medge en stationär och en bärbar samtidigt då dom inte "kan användas" samtidigt. Så länge ägaren och användaren är densamme.

Faktum är att jag inte ens hade kollat, bara förutsatte att det var som Win xp. Aktivering och allt... Men när jag nu tog mig tid att göra det, så visade det sig att du har alldeles rätt. Som "single user" får man ha det på två datorer som man inte använder samtidigt, och kan aktivera det på båda.

Nu är mitt problem bara att min bärbara bara har 256 MB RAM och en 20 GB hårddisk, så jag ska titta på mindre resurskrävande alternativ ändå.

Det kan hända att min Alzheimers har slagit till igen men jag har för mig att du får ha Photoshop CS installerad på två datorer. Men man får inte använda dom samtidigt. Denna fråga har diskuterats livligt i forumet på www.adobe.com.

Själv har jag CS på laptop och desktop men använder dom inte samtidigt. Även om jag gjorde det skulle det inte bekymra mig alltför mycket...

H

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto