Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bild på hus med Pentax/Samsung DA 50-200 monterat
- Trådstartare Albwah
- Start datum
Albwah
Aktiv medlem
Punkk skrev:
Varsågod.
Från bajonetten till början av motljusskyddet är det 7 cm vid 50mm (bilden) och vid 200 mm blir det ca 4 cm längre. Och vid fokusering på nåt nära så blir det ytterligare nån cm längre
Men ett smidigt tele är det ju, och ja det är k10.
Jaha, okej. Tack för din beskrivning och blider!!
Nicklas Eriksson
Aktiv medlem
Nice kombo!
Det är ingen dum kombination. Lätt och smidig. Verkar finnas Samsungvarianten kvar på http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=209898
Den ÄR billig!
Det är ingen dum kombination. Lätt och smidig. Verkar finnas Samsungvarianten kvar på http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=209898
Den ÄR billig!
Albwah
Aktiv medlem
Re: Nice kombo!
Joo, det blir ju ganska litet och lätt. Jag väljer på antingen Pentax eller Samsungs 50-200mm och Sigmas 70-300 APO. Jag vet inte om man kommer sakna de sista 100mm på Pentaxen/Samsungen. Behövs 300mm till att fota fågel med?
Samsungvarianten finns inte inne i någon butik i Helsingborg men de bör väll kunna beställa den?
Nicklas Eriksson skrev:
Den ÄR billig!
Joo, det blir ju ganska litet och lätt. Jag väljer på antingen Pentax eller Samsungs 50-200mm och Sigmas 70-300 APO. Jag vet inte om man kommer sakna de sista 100mm på Pentaxen/Samsungen. Behövs 300mm till att fota fågel med?
Samsungvarianten finns inte inne i någon butik i Helsingborg men de bör väll kunna beställa den?
Nicklas Eriksson
Aktiv medlem
Beställ den på nätet om du ska ha den. Du kan välja att hämta ut den i din lokala expertbutik. Lite billigare porto då. Priset är nog oslagbart.
Albwah
Aktiv medlem
Nicklas Eriksson skrev:
Beställ den på nätet om du ska ha den. Du kan välja att hämta ut den i din lokala expertbutik. Lite billigare porto då. Priset är nog oslagbart.
Jaha, det visste inte jag att man kunde göra så. Men va bra!
Tror du att 200mm räcker till fåglar? Köper jag Samsungen kan jag ju slå till på ett stativ samtidigt.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Re: Re: Nice kombo!
300mm är i minsta laget att fota fågel med. Om man kollar lite så används sällan mindre än 400mm, gärna i kombination med konverter.
Albwah skrev:
Behövs 300mm till att fota fågel med?
300mm är i minsta laget att fota fågel med. Om man kollar lite så används sällan mindre än 400mm, gärna i kombination med konverter.
Albwah
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Nice kombo!
okej, då kanske Sigman är ett bättre alternativ.
P-E Claesson skrev:
okej, då kanske Sigman är ett bättre alternativ.
Albwah
Aktiv medlem
Jo, jag funderade på om man kan croppa bilderna i efterhand. Men croppar man bort hälften av bilder så är det ju inte så mycket kvar från en 6 mpx kamera.Punkk skrev:
Iofs har man väl lite beskärningsutrymme så man kan komma närmre på digitalt vis? Lite beroende på hur man skall presentera bilderna kanske.
Albwah
Aktiv medlem
Albwah skrev:
Det får nog bil sigmat. Men hur sår sig det i skärpa mot Pentax 18-55?
Ingen som vet??
interpix
Aktiv medlem
Albwah skrev:
Ingen som vet??
Nej men jämfört med DA 50-200 är Sigmat något skarpare i mitten nedbländat nått steg. Fullt öppet både i mitt och kant är Pentaxoptiken klart bättre.
Albwah
Aktiv medlem
papi skrev:
Nej men jämfört med DA 50-200 är Sigmat något skarpare i mitten nedbländat nått steg. Fullt öppet både i mitt och kant är Pentaxoptiken klart bättre.
Ja, okej. Tror att det får bli Sigma trots allt, känns som jag kommer behöva de sista 100mm.