Annons

Bidrag till Jordbävningskatastrofen

Produkter
(logga in för att koppla)
Hjälp till katastrofen

Ni alla som säljer på prylar på fotosidan
ta 10% av det ni får och sätt i dessa på
hjälpen till de drabbade, det kommer att
uppskattas.
 
Re: Hjälp till katastrofen

kameraroffe skrev:
Ni alla som säljer på prylar på fotosidan
ta 10% av det ni får och sätt i dessa på
hjälpen till de drabbade, det kommer att
uppskattas.


Ett bidrag kan tyckas att man kan skänka oavsett förmåga, men det skadar inte att det även finns lite gränser för skänkmanin. Det finns och det kommer att finnas fler behövande i världen. Dessutom är jag övertygad om att vi kommer att få se TV-kanalerna med galor inom kort för att skänka till det som ligger oss närmare än annat. Vi har ju t ex inte sett några galor för uppbyggnaden av Irak och Afganistan. Nej, där bor ju terroristerna så det går ju inte, tänkte INTE på det...
 
Med gråten i halsen så satte jag in 200 kronor (allt jag kunde avvara som sjukskriven) på RödaKorset´s hemsida.

Fick för ett par minuter sedan höra av min mor att min systers pojkvän förlorade ett par släktingar i katastrofen, så då kändes det oerhört angeläget att "göra något". Det hjälper inte hans släktingar, men det kanske kan ge kläder och mat till något i ett par dagar iallafall.

Har även uppmanat i andra forum att göra detsamma och då jag känner folk som har släkt och vänner där nere så skänker jag en tanke lite då och då...
 
Vi har skänkt pengar till Röda korset nu. Det var en självklarhet.

Vill gärna kunna bidraga med hjälp på andra sätt.


mvh
Terje, Malin, Linnea och Bea
 
Vi är några som kommer att skänka fyrverkeripengarna till någon aktuell hjälporganisation, och istället göra egna "fallskärmar" att skicka upp för att hedra katastrofens offer.
 
En slant inbetalt till Röda Korset i UK.

Det hastar! Om dom bara kunde få fart på leveranserna!
(Journalister och kamerafolk får dom till avlägsna stränder på nolltid, går det inte att packa planet med vattenflaskor samtidigt?)
/Gitte
 
Jag tvivlar på att någon vill köpa mina bilder (törs inte ens prova :-D) så jag hakar på Niklas ide´men med en fotobok istället.
Denna:
http://www.bokpris.com/9153424670

Jag köpte den i somras på saxo.com och har insett att den passar digitalfotografer bättre. :)

Hojta om någon är intresserad av att köpa genom att ge pengar till jordbävningsoffren.

Jag funderar på att sälja min Holga på samma sätt också. Kan alltid köpa en ny senare. I sommar när ljuset räcker till :)
 
Du kanske kan göra som Håkan Ringman, auktionera ut en bild! Jag som inte är en så bra fotograf ska iaf kolla om det kan finas nåt i gömmorna. Jag är arbetslös men det skulle kännas bra om man kunde göra nåt....


Elisabeth
 
Norrlandsros skrev:
Du kanske kan göra som Håkan Ringman, auktionera ut en bild! Jag som inte är en så bra fotograf ska iaf kolla om det kan finas nåt i gömmorna. Jag är arbetslös men det skulle kännas bra om man kunde göra nåt....


Elisabeth

Jag var visst inte först med det förslaget.... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.