Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Välgörenhetsauktion (Fredrik Skott)
- Trådstartare frsk
- Start datum
Joker
Aktiv medlem
ansa45 skrev:
1000:- bjuder jag för bild 2
Jag kliver av och skjuter istället in en lax direkt till RK!
frsk
Aktiv medlem
Vilken respons!
Visst vore det roligt med en pool för "auktioner" av detta slag. En sådan pool skulle ju ständigt kunna vara igång. Ska ta och fråga redaktionen.
Avslutar denna auktion på nyårsdagen som sagt. Klockan 18.00 för att vara exakt. Alla bud som registreras (enligt forumets klocka) innan dess gäller alltså. Sedan mailar jag vinnarna.
Bästa,
Fredrik
Visst vore det roligt med en pool för "auktioner" av detta slag. En sådan pool skulle ju ständigt kunna vara igång. Ska ta och fråga redaktionen.
Avslutar denna auktion på nyårsdagen som sagt. Klockan 18.00 för att vara exakt. Alla bud som registreras (enligt forumets klocka) innan dess gäller alltså. Sedan mailar jag vinnarna.
Bästa,
Fredrik
ansa45
Aktiv medlem
lottae skrev:
Men en egen pool för välgörenhetsauktioner vore väl något? Kanske fler skulle både bjuda och sälja bilder för välgörenhet då?
En himla bra ide det här!
Inastämmer!
andreasc89
Avslutat medlemskap
Har tyvärr inte råd att bjuda
Men en pool med välgörenhetesauktioner hade inte varit fel. Det är ju inte bara nu som det behövs pengar, det händer ju sådana här saker hela tiden. Kanske inte lika stora men det finns alltid något att skänka till.
/A\
Men en pool med välgörenhetesauktioner hade inte varit fel. Det är ju inte bara nu som det behövs pengar, det händer ju sådana här saker hela tiden. Kanske inte lika stora men det finns alltid något att skänka till.
/A\
törnan
Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Har tyvärr inte råd att bjuda
/A\
Tyvär är det ju så att den stora massan bara skänker pengar vid katastrofer som denna, själv skänker jag pengar varje månad till flera hjälpoganisationer men vid en katastrof av den här omfattningen så ser jag till att skänka de där extra pengarna som hade gått åt till att unna mig den där extra lyxen i vardagen.
sagan
Avslutat medlemskap
Var och en som betalar skatt ger pengar till behövande varje månad.törnan skrev:
Tyvär är det ju så att den stora massan bara skänker pengar vid katastrofer som denna, själv skänker jag pengar varje månad till flera hjälpoganisationer
frsk
Aktiv medlem
Har frågat redaktionen om en pool för framtida auktioner av fotografier till stöd för hjälporganisationers arbete.
Och för att gå tillbaks till trådens syfte - de högsta buden ligger nu alltså på:
Bild 1: 300 kr (Jonas Törnqvist)
Bild 2: 1000 kr (Anna Sandin)
Bild 3: 900 kr (Sten Moberg)
Auktionen avslutas som sagt klockan 18.00 idag.
Bästa,
Fredrik
Och för att gå tillbaks till trådens syfte - de högsta buden ligger nu alltså på:
Bild 1: 300 kr (Jonas Törnqvist)
Bild 2: 1000 kr (Anna Sandin)
Bild 3: 900 kr (Sten Moberg)
Auktionen avslutas som sagt klockan 18.00 idag.
Bästa,
Fredrik
Graal
Avslutat medlemskap
sagan skrev:
Var och en som betalar skatt ger pengar till behövande varje månad.
Det mesta går väl till tjänstemänn inom EU som har fullt upp med att bestämma vilken storlek och böjvinkel gurkor, jordgubbar mm ska ha istället för att hjälpa fattiga länder som behöver t.ex varningssytem för jättevågor.
Jag bjuder förresten 400 kr för bild 1.
Gott Nytt År på er alla!
sagan
Avslutat medlemskap
"Under 2004 kommer cirka 19,9 miljarder kronor ges i bistånd, det vill säga 0,86 procent av beräknad bruttonationalinkomst (BNI)."
http://www.regeringen.se/sb/d/2723/a/14976#14976
http://www.regeringen.se/sb/d/2723/a/14976#14976