Annons

Välgörenhetsauktion (Fredrik Skott)

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj - roligt att så många är intresserade av auktionen.

Nu ligger de högsta buden alltså på:

Bild 1: 300 kr (Jonas Törnqvist)
Bild 2: 900 kr (Mats Wendelius)
Bild 3: 900 kr (Sten Moberg)

/ Fredrik
 
Ååh vad synd att auktionerna här startade efter att jag redan donerat allt jag kunde avvara..

Men en egen pool för välgörenhetsauktioner vore väl något? Kanske fler skulle både bjuda och sälja bilder för välgörenhet då?

En himla bra ide det här!
 
Vilken respons!

Visst vore det roligt med en pool för "auktioner" av detta slag. En sådan pool skulle ju ständigt kunna vara igång. Ska ta och fråga redaktionen.

Avslutar denna auktion på nyårsdagen som sagt. Klockan 18.00 för att vara exakt. Alla bud som registreras (enligt forumets klocka) innan dess gäller alltså. Sedan mailar jag vinnarna.

Bästa,
Fredrik
 
Har tyvärr inte råd att bjuda :(
Men en pool med välgörenhetesauktioner hade inte varit fel. Det är ju inte bara nu som det behövs pengar, det händer ju sådana här saker hela tiden. Kanske inte lika stora men det finns alltid något att skänka till.

/A\
 
andreasc89 skrev:
Har tyvärr inte råd att bjuda :(
Men en pool med välgörenhetesauktioner hade inte varit fel. Det är ju inte bara nu som det behövs pengar, det händer ju sådana här saker hela tiden. Kanske inte lika stora men det finns alltid något att skänka till.

/A\

Tyvär är det ju så att den stora massan bara skänker pengar vid katastrofer som denna, själv skänker jag pengar varje månad till flera hjälpoganisationer men vid en katastrof av den här omfattningen så ser jag till att skänka de där extra pengarna som hade gått åt till att unna mig den där extra lyxen i vardagen.
 
törnan skrev:
Tyvär är det ju så att den stora massan bara skänker pengar vid katastrofer som denna, själv skänker jag pengar varje månad till flera hjälpoganisationer
Var och en som betalar skatt ger pengar till behövande varje månad.
 
Har någon sagt det då?

Samma sak kan väl för övrigt sägas om cheferna för respektive hjälporganisation.

Det är väl ingen som är naiv nog att tro att 100% går till de behövande?
 
Har frågat redaktionen om en pool för framtida auktioner av fotografier till stöd för hjälporganisationers arbete.

Och för att gå tillbaks till trådens syfte - de högsta buden ligger nu alltså på:

Bild 1: 300 kr (Jonas Törnqvist)
Bild 2: 1000 kr (Anna Sandin)
Bild 3: 900 kr (Sten Moberg)

Auktionen avslutas som sagt klockan 18.00 idag.

Bästa,
Fredrik
 
sagan skrev:
Var och en som betalar skatt ger pengar till behövande varje månad.

Det mesta går väl till tjänstemänn inom EU som har fullt upp med att bestämma vilken storlek och böjvinkel gurkor, jordgubbar mm ska ha istället för att hjälpa fattiga länder som behöver t.ex varningssytem för jättevågor.

Jag bjuder förresten 400 kr för bild 1.

Gott Nytt År på er alla!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.