Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Betyg/Ranking kalla det vad vi vill..

Produkter
(logga in för att koppla)

Gutta

Aktiv medlem
Har förstått att detta är ett ganska uttjatat ämne så om ingen pallar så...Men det känns iallafall nu efter lite drygt en veckas medlemskap lite grand som att betygen inte riktigt fyller sin funktion...vad jag menar är:
man röstar övervägande på "bra" bilder (så även jag) men de lite "sämre" tenderar man att undvika trots att det kanske är just de bildernas "svagheter" man skulle kunna lära sig något av. Det verkar även som man är lite rädd att rösta ner en bild som många andra tycker är bra...råkade själv ut för detta när jag bara inte kunde se på vilket sätt en bild var så bra som alla andra tyckte. När jag väl satt dit min 2:a bland alla 5:eek:r så kändes det liksom inte riktigt bra. Nästa gång det hände nöjde jag mig med att skriva en kommentar men satte inget betyg...då försvinner ju meningen med betygen tycker jag? Kanske är det bara jag som har dåliga känselspröt kanske är det något vi borde göra något åt?Undrar om man inte skulle kunna göra så att man kunde ranka en fotografs alla bilder(med eller utan betyg vet jag inte) i förhållande till varandra. Då givetvis fortfarande med kommentarmöjlighet men kanske inte tvång. Då får iallafall fotografen en fingervisning om hur de olika bilderna står sig i förhållande till varandra. Kanske skulle man ta bort betygen helt och endast ha typ en tävling där man får skicka in/ange en egen bild i veckan som kan betygsättas så får ju tävlingsmänniskorna sin beskärda del med=). Bara en tanke ...finns kanske andra tankar?

Vill bara förtydliga lite..med röstar menar jag att kommentarer ingår dvs när jag säger att man inte röstar på de lite "sämre" bilderna så innebär det också att de itne får några kommentarer..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar