Annons

Betatest av nya "Mina bilder"

Produkter
(logga in för att koppla)
Skulle hemskt gärna se en annan bakgrundsfärg kring portfolioalbumen, eller att texten under albumen har olika färg på texten beroende på om den säger "vanligt", "portfolio", eller "utställning" osv. Eller någon stjäna invid portfolioalbumen som lyfter fram dem.
Ja det är en bra idé att skilja dem visuellt mer, skall kika på det nästa vecka (skall vara ledig nu)

Något som kan förenkla för dig tillsvidare är att slå om till list-läge (finns val längst ner i högerkolumnen). Då ser du typen som en kolumn i listan. Man kan dra/släppa dem där också.

Jag testar sidan och det verkar OK. Men vart har uppgiften tagit vägen angående kommentarer som givits bilderna?.
Ja det plockade jag bort för att få det lite renare. Är det en information ni tycker är viktig att se där? När/varför vill man se detta?

Mina bilder.

Det går inte att "skapa nytt album", måste man bara fylla på i gammla album?
Försöker jag skapa nytt kommer upp att jag inte har "rättighet" att gära det.
Är det mina bilder och album? Jag undrar efter som jag inte kan styra över dom.
John.

mina sidor

Vad har hänt med informationen om hur många gånger bilderna är visade?

Omredigeringsmöjligheterna verkar bättre med det nya systemet-

mvh Eskil

Vad har hänt med informationen om hur många gånger bilderna är visade?

Plockade bort det, och hur många som kommenterat och lite annat för att renodla - den informationen finns alltid att se på bilden som den visas för andra, men en del är nog vana att titta på den här.

Så låt höra; vilken info ni brukar titta efter där? Jag kan jag stoppa in det igen någonstans, men sånt ingen tittat på kan vi skippa då

Direktlänk till opublicerad bild.

Tidigare kunde man lägga in en opublicerad bild för att sedan använda en direktlänk till bilden i en diskusion. En jättebra funktion när man diskuterar något speciellt. Bilden kan ju vara en riktig "skitbild" men ilusterara något speciellt.

Hittar inte den funktionen. Hoppas den inte är borttagen utan det bara är jag som är desorienterad.

Hittar inte den funktionen. Hoppas den inte är borttagen utan det bara är jag som är desorienterad.
Se där, medlemmar hittar på egna funktioner man inte tänkt på :) Vad var det för länk du tog då, direkt till JPG-filen? Det är väl isåfall den "Ladda hem"-länken som står under tumnagel på första fliken då man går in på enskild bild.

Rekommenderas dock inte, tar du bort den bilden sedan så försvinner den ur blogginlägget också förstås och det blir inkomplett.

Se där, medlemmar hittar på egna funktioner man inte tänkt på :) Vad var det för länk du tog då, direkt till JPG-filen? Det är väl isåfall den "Ladda hem"-länken som står under tumnagel på första fliken då man går in på enskild bild.

Rekommenderas dock inte, tar du bort den bilden sedan så försvinner den ur blogginlägget också förstås och det blir inkomplett.
Det var en funktion som Ni tillhandahöll över bilden när man tittade på opublicerade bilder.

Inget jag hittade på. Eftersom Ni hade denna funktion måste den ha ett syfte. Jag trodde detta var avsikten. Vad skulle den annars vara till?

Det var en funktion som Ni tillhandahöll över bilden när man tittade på opublicerade bilder.
Var det inte "Direktlänk till bildfil"? Den fanns på alla bilder och var iofs tänkt för att man skulle kunna ladda hem sin bild igen (många hör av sig och fått hårddiskkrasch, Fotosidan är enda backupen...), men visst kan den tas in i forumet också då.

Den funktionen heter nu "Ladda hem bilden", ligger under tumnageln med de andra visningslänkarna - så den finns kvar.

Var det inte "Direktlänk till bildfil"? Den fanns på alla bilder och var iofs tänkt för att man skulle kunna ladda hem sin bild igen (många hör av sig och fått hårddiskkrasch, Fotosidan är enda backupen...), men visst kan den tas in i forumet också då.

Den funktionen heter nu "Ladda hem bilden", ligger under tumnageln med de andra visningslänkarna - så den finns kvar.
OK - ska testa den.

Det var inte blogginlägg utan forumdiskusioner. Men det problemet gäller ju alla bilder. Tas de bort så fattas de - eller sparar ni en forumkopia på publicerade bilder?

Det var inte blogginlägg utan forumdiskusioner. Men det problemet gäller ju alla bilder. Tas de bort så fattas de - eller sparar ni en forumkopia på publicerade bilder?
Förvisso. Nå, det bästa är ju att ladda upp bilden i forumet, då hänger det ihop med inlägget - alltid - men jag vet, bilderna är väl små i forumet fn. Det står på den digra Att Göra-listan.

borttagning av antalet visade gånger på mimina bilder

Plockade bort det, och hur många som kommenterat och lite annat för att renodla - den informationen finns alltid att se på bilden som den visas för andra, men en del är nog vana att titta på den här.

Så låt höra; vilken info ni brukar titta efter där? Jag kan jag stoppa in det igen någonstans, men sånt ingen tittat på kan vi skippa då

Du säger att det alltid finns uppgift om antalet visade gånger i som andra ser bilden - jag hittar inte detta.

mvh Eskil

Konsekvent information.

Lite petigt men ändå! :) Jag har själv jobbat med utveckling inom IT i 30 år så jag vet hur svårt det är att vara konsekvent men jag tycker det är viktigt med nomenklatura.
Ser på den nya delen att man "lägger in bilden i en grupp" men den "visas i en pool".

Saknad funktion under "Mina bilder".

Jag saknar en funktion - att kunna sortera fram de bilder som inte lagts ut i någon pool.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar