Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Betalning till CoD (UPS)

Produkter
(logga in för att koppla)

Malm

Aktiv medlem
Hej,

Väntar på att UPS ska komma med ett paket i veckan, beställde ifrån AC-foto i Tyskland och med alternativet att betala vid leverans. Jag har fått klart för mig att dom inte tar kort (vilket man tycker att ett företag som UPS borde göra, nåväl). Men är det någon som har erfarenhet av detta och vet om dom kanske tar postväxel?

Kanske är naiv men att gå runt med över 20' i kontanter känns milt uttryckt - sådär! En postväxel skulle i alla fall kännas bättre :)

/Anders

Senast ändrad:
Malm skrev:

Kanske är naiv men att gå runt med över 20' i kontanter känns milt uttryckt - sådär! En postväxel skulle i alla fall kännas bättre :)

/Anders
Hmm, jag trodde också att det var något särskilt med postväxlar. Men för inte så länge sedan fick jag en postväxel på ett ansenligt belopp, utställd på givaren ,inte mottagen dvs jag alltså, och med texten "överlåtes till ..." och en namnteckning. Banken tog utan kommentar emot den. Jag frågade och visst, hittar du en postväxel på gatan är det bara att skriva "överlåtes till ..." och en kråka, sedan är man hemma.

Den enda poängen med en postväxel är att den tar mindre plats i plånboken...

Re: Re: Betalning till CoD (UPS)

tormig skrev:
Hmm, jag trodde också att det var något särskilt med postväxlar. Men för inte så länge sedan fick jag en postväxel på ett ansenligt belopp, utställd på givaren ,inte mottagen dvs jag alltså, och med texten "överlåtes till ..." och en namnteckning. Banken tog utan kommentar emot den. Jag frågade och visst, hittar du en postväxel på gatan är det bara att skriva "överlåtes till ..." och en kråka, sedan är man hemma.

Den enda poängen med en postväxel är att den tar mindre plats i plånboken...

Det finns några poänger med postväxel:
Tappar du den och hinner spärra den så får du faktiskt tillbaka pengarna efter 6 månader (så var det för tre år sen i alla fall).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar