Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Best of blocket (typ)

Produkter
(logga in för att koppla)
Kvinnan har ju förmodligen precis blivit upptinad efter ett militärt experiment.

Saxat från en recension av proffskameran.

"En riktlinje som Canon försöker följa är att leverera minneskort till sina kameror som ger ungefär lika många bilder i högsta upplösning, som en 35 mm filmrulle tillåter. Det är frågan om ca: 40 bilder per film. För att få in så många bilder i högsta upplösningsläge på ett minneskort krävs 15 megabyte och det är den lagringskapacitet som ingår som standard i paketet."

Undrar om Canon gav upp den riktlinjen?

Testet i helhet.
http://www.nyttit.com/arkivsidor/hardvara/canon75.htm
 
Jag skickade ett fint mail direkt när jag såg annonsen, precis efter den kommit ut. Har tyvärr inte fått något svar på det än =( Hoppas hon inte tar illa upp hehe
 
Någon som har anmält annonsen?

Tänkte först att det kanske bara var en nolla för mycket i priset (även 700 nog är för mycket det också), men när det står att nypris idag är 10000kr så...

Inte för att jag kan tänka mig att någon skulle köpa en kamera för 7000 utan att ha en aning om vad det är för något, men ändå... tänk om.

Jag anmäler iaf nu, skadar ju inte om fler gör det/redan har anmält.
 

Den har ju en finess som man inte finner i alltför många kameror, undrar om det bara finns i sådana här riktigt exklusiva kameror eller om det inte blev en dundersuccé.

Idag går det att stoppa i två stycken minneskort på 96 megabyte vardera. Det är en praktisk finess, som gör att fotografen kan välja ut bra bilder från minneskort 1 och kopiera dem till minneskort 2, radera innehållet på kort 1 och upprepa processen tills kort 2 är fyllt med enbart bra bilder.
 
klabbarpan skrev:
Anmäler för vad? Det kan väl inte vara förbjudet att sälja till ett överpris.

Precis! Tycker nästan tonen i denna tråd gränsar till lite "snobberi". Man må väl få försöka sälja prylar till vilket pris man vill, det är väl upp till köparen! Säljaren i detta fall kanske inte har samma pejl på teknikutvecklingen som oss nördar på detta forum ;-)

Ha´de / Matti
 
Håller faktist med.

Köparen måste veta vad man ger sig in i, om hon vill ha 7000 för den , so be it..


Men, det e inte helt rätt att skriva att kameran idag kostar 10k ny, den säljs ju inte ens längre.
 
Hur står det till med självdistansen, era fotonördar? ;-)
Det begriper ni väl att annonsen är ett skämt, kvinnan fyller kanske jämt eller så. Det är vad jag tror i alla fall! :)
 
-Maverick- skrev:
Det begriper ni väl att annonsen är ett skämt, kvinnan fyller kanske jämt eller så. Det är vad jag tror i alla fall! :)

Kan så vara, kan så vara :) Jag är dock lite skeptisk eftersom den i så fall är så dåligt "upplagd" att det blir få napp. I och för sig kanske de som i sånt fall lagt upp "skämtannonsen" inte heller är fotonördar och därför inte klarat fixa en annons som verkar trolig :)

Nej, det skall vara nåt i stil med....."Min make har bedragit mig. Som hämnd säljer jag hans kvarglömda fotoutrustning. 2 st Nikon D2x med en massa stora objektiv och flera blixtar. 1000 kr jämnt" ;-)

Mvh önskar konspirationsteoretiker Ohlsén ;-)
 
Det säljs ju mass or av 350D:eek:r på blocket för sex tusen med kitglugg när man kan få dom 5550 kr på foto video.
 
men tror du verkligen att någon köper dem tycker man ser samma kameror ute gång på gång Eller? :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.