Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa Sony A100 från Tyskland/England?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tull blir det inga tillägg för.
Tyskland och England är EUländer så det klarar du dig undan...

Hur det är med garantier lämnar jag osagt.
 
Okej, skönt att slippa ifrån det iaf. Men det vore ju skönt om man fick garanti i sverige, så man slapp skicka kameran till england ifall det skulle uppstå något fel.
 
Da´Russian Stallion skrev:
Okej, skönt att slippa ifrån det iaf. Men det vore ju skönt om man fick garanti i sverige, så man slapp skicka kameran till england ifall det skulle uppstå något fel.

Vad det gäller Sony så kan jag inte säga något kanske värt att kolla upp, Canon erbjuder dock europa garanti så att det är bara att knalla in på verkstad med den!

Lucka till
 
Väntar fortfarande på svar från Sony. Borde komma här snart eftersom det är måndag och allt :p. Folk har en tendens att jobba på ordentligt då..
 
Pris i Tyskland

Jag beställde idag en A100 m kitobjektiv för 7 990 kr inkl frakt. www.digitalo.de Svensk kundsupport. Jag orkar inte vänta mer på att få köpa den i Sverige för 1 500 kr till om tidigast 14 dagar. ;)
 
Om Ryan Air haft billiga Londonresor just nu skulle det nog blivit ett besök på Jessops i London nu för min del :)
 
Har fortfarande inte fått nått svar från sony (tror inte dom kommer svara alls) Men jag lästa i ett pdf dockument att dom har olika garantizoner. Så Europa borde ju vara en Zon, kan inte tänka mig något annat. Så VET jag iaf att canon har, dom svarar iaf på mail.
 
Vid köp från företag: Distansköplagarna inom EU är snarlika varandra inom alla EU-länder. Likaså reklamationsrätten. I båda fallen bygger den på att alla inblandade parter är ärliga och säljande företag finns kvar när det är dags att ha synpunkter på produkten.

Sannolikt täcker dessutom tillverkaren Sony upp med en egen garanti för de första två åren, som gäller inom hela EU, vilka oftast har villkoren att kameran lämnas in till säljaren eller direkt till en av Sony auktoriserad verkstad. Det skulle bli ohållbart om respektive handlare själva skulle täcka reparationskostnader. EU är en gemensam marknad där varor och tjänster ska kunna flöda fritt över respektive delstatsgräns.

Jag skulle utgå ifrån att det är på detta vis det fungerar även hos Sony, som det gör hos t ex Canon. Jag antar att köpet i Storbritanien eller Tyskland spar pengar jämfört med ett köpa i Sverige, vilket borde kunna ge enn buffert för framtida reparationer eller hantering av reparationer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.