Annons

Beslutsångest! D80 eller 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför köpte du inte en D80 med "rätt" objektiv redan från början? Då slipper du ju massa krångel med att åka och byta.

SantaPola skrev:
Om det nu inte är så att jag har lämnat tillbaka Nikonen förra veckan för att jag ville satsa på ett rejälare objektiv redan från början.

Har du alltså bestämt dig nu? Blev det Nikon eller Canon?

Eller har du lämnat tillbaka kameran och ska börja från början med valet igen?

Per.

SantaPola skrev:
Tack, ska kolla den sidan nu! Okej, jag kommer nog ta väldigt mycket macrobilder (ska då köpa ett macroobjektiv till kameran), är det möjligt att fota med nikonen/canonen då utan stativ och endå få en skarp bild?
Canons 100 macro går ju "bara" på 5 000 men nikons går på 10 000 en sak att tänka på kanske?

saaraam skrev:
Varför köpte du inte en D80 med "rätt" objektiv redan från början? Då slipper du ju massa krångel med att åka och byta.

För att när jag köpte kameran tänkte jag inte så mycket på obejktivet förrän ajg hade kommit hem. Det var då jag kollade upp det och insåg efter någon dag att om jag ska ha den här kameran vill jag nog köpa den med ett rejälare objektiv redan från början.

Sven-Erik Nordenhed skrev:
Och vad blev det då Sara?

Jag har inte köpt än. Ska jag köpa en Nikon måste jag troligen beställa om jag ska ha 18-70 objektivet. Bäst hade ju varit om det gick att köpa det kitet direkt i butik :/

Ang. Canon vet jag ej än. Vi får se.

re: produktcykler

Väntar man tillräckligt länge så hinner den produkten man tittat på försvinna från marknaden, och något nyare bättre kommer istället ......

J.N skrev:
Med D80 står du åtminstone ut lite ur mängden :) 400D verkar vara systemkamerornas motsvarighet till ipod.

Kunde inte hålla med mer! Funderar själv på att köpa en D80, dock begagnad p.g.a. en allt för begränsad ekonomi som den studerande yngling jag är..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar