Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Beskära så det blir fyrkantigt i PS cs
- Trådstartare Nina W
- Start datum
matlep
Aktiv medlem
JAg vill beskära några bilder så de blir fyrkantiga, hittills så har jag kört på måfå och ögonmått men det finns säkert ngn smart funktion för detta, någon som kan hjälpa mig?
Håll in "Shift" när du drar din markering med beskärningsverktyget.
Feuerbach
Aktiv medlem
Du har ju redan fått svaret om hur du gör för att få det hela "fyrkantigt, men...
Det kanske kan vara till hjälp att påminna om:
... du kan skriva i höjd- och breddförhållandet (Width, Height) så att det blir precis som du vill när du markerar. (Ex. 4:3 eller 16:9 osv...)
.... shift funkar även på cirkulära markeringar - alltså... håller du shift inne så blir cirkelmarkeringen just en cirkel och inte oval.
... du kan skriva i höjd- och breddförhållandet (Width, Height) så att det blir precis som du vill när du markerar. (Ex. 4:3 eller 16:9 osv...)
.... shift funkar även på cirkulära markeringar - alltså... håller du shift inne så blir cirkelmarkeringen just en cirkel och inte oval.
Nina W
Aktiv medlem
Du har ju redan fått svaret om hur du gör för att få det hela "fyrkantigt, men...
Hade ett svagt minne om att jag skulle kunna skriva in exakt hur jag vill ha det någonstans.
svårt att tro att jag gått en kurs i photoshop även om det är måånga år sedan nu samt att det blir långt mellan ggr jag hinner sätta mig vid datorn och "leka" med PS.
Tack för uppdateringen!