Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Belysning till cd-booklet

Produkter
(logga in för att koppla)

sajmon87

Medlem
Jag ska fota bilder till en polares cd-booklet i studio imorgon och skulle behöva lite tips på ljussättning och uppställning av modellerna mm. Bandet är ett powermetal-band och dom ville inte ha allt för ljusa bilder, dom ska liksom ha ett lite mer dunkelt ljus kanske med lite bakljus. Bakgrunden kommer att vara svart och dom kommer mest troligt att klä sig svart oxå. Några tips/idéer någon?

Tack på förhand!

lol, först tänket jag föreslå att det blir bättre resultat om du scannar dem istället... men du skall alltså fotrografera att band för deras skivomslag.

Vitt på vitt och svart på svart är ganska enkelt tycker jag.

Vid just Svart på Svart skulle jag köra med motljus och ett ganska högt hårt ljus frammifrån.
Tack vara motljuset får du en fliläggning av konturerna mot den svarta bakgrunden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar