Annons

Behövs det här rengöras?

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaLidén

Aktiv medlem
Vill kolla med någon kunnig om det här behövs rengöras. Har rengjort av och till sedan jag fick den förra veckan. Har enbart en micro duk eller vad de heter så det har inte gått allt för bra. Imorn ska jag hämta ut min blåsbälg, pensel rengöring mm. och hoppas att det går bättre.

Kommer sensorn kunna bli ren eller har jag fumlat till det för mycket :| Har enbart använt den mjuka microfiber duken, en mjuk pensel och också följt ett råd med yes diskmedel som någon skrev här. Vill få det bekräftat att jag kommer få sensorn ren :)

Lite för petig av mig tyvärr.

(ljusat upp bilden lite)
 

Bilagor

  • test.jpg
    test.jpg
    23.4 KB · Visningar: 320
Lätt att visa en bild som är för stor. Den är klippt just där smuts grejset är. Har ävlats med att visa bilden men som hela tiden blir förstor.
 
Behövs och behövs... det är ju upp till dig att avgöra hur störande du tycker att det är på dina bilder. Viss smust går ju att trolla bort i Photoshop. Men plåtar man mycket så går det nog fortare att göra rent än att pilla i PS.
 
Om man springer omkring och bara fotograferar jämnfärgade och jämnbelysta ytor på små bländare så kan det vara idé, men för vanlig fotografering ser jag det knappast som störande.
Lite damm och smuts kan ju kan ju tillföra en touch av liv till ens bilder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.