Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver uppgradera snabbt. Hjälp! Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

Gentle Giant

Aktiv medlem
Hej

Drar till Sardinien om några dagar och tänkte fota massor både natur, stad och människor.

Har en gammal Canon 30D som går på sista refrängen.

Vad är en bra ersättare? 80D? 6D mark 2? Någon annan?

Gillar mitt EF24-105, så det skall passa bra till det.

Hej

Drar till Sardinien om några dagar och tänkte fota massor både natur, stad och människor.

Har en gammal Canon 30D som går på sista refrängen.

Vad är en bra ersättare? 80D? 6D mark 2? Någon annan?

Gillar mitt EF24-105, så det skall passa bra till det.

Har du 24-105/4 L kommer det mest till sin rätta på FF så jag skulle föreslå en 6D om du inte behöver det bättre AF systemet i 6D mark II. Nu har du tydligen använt din normalzoom på en cropkamera rätt länge och inte saknat vidvinkeln som du får om du satt den på FF så 77D eller 80D är att överväga men som sagt skulle jag satsat på ett FF hus.

Har du 24-105/4 L kommer det mest till sin rätta på FF så jag skulle föreslå en 6D om du inte behöver det bättre AF systemet i 6D mark II. Nu har du tydligen använt din normalzoom på en cropkamera rätt länge och inte saknat vidvinkeln som du får om du satt den på FF så 77D eller 80D är att överväga men som sagt skulle jag satsat på ett FF hus.

Tack för bra input!

Finns 6D fortfarande att köpa nya? Kanske är bra priser nu när mark2 är släppt

ANNONS