Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver tips från er!

Produkter
(logga in för att koppla)

amandaowén

Medlem
Hej!
Till saken, om några månader ska jag söka gymnasium och planerar att söka till en Fotoskola.
Undrar alltså om ni har några tips som jag ska tänka på tills intervjun (inte hur jag ska bete mig), syftar på fotografer, tekniker, ja ni fattar, så man kanske kan plocka hem lite stilpoäng så att säga.
(Man ska också ta med sig 3 bilder.)
Tack på förhand. / Amanda
 
Hej!
Till saken, om några månader ska jag söka gymnasium och planerar att söka till en Fotoskola.
Undrar alltså om ni har några tips som jag ska tänka på tills intervjun (inte hur jag ska bete mig), syftar på fotografer, tekniker, ja ni fattar, så man kanske kan plocka hem lite stilpoäng så att säga.
(Man ska också ta med sig 3 bilder.)
Tack på förhand. / Amanda

Det bästa är bara att vara ärlig. Det märks ganska snabbt om en person bara sitter och namedroppar osv. Berätta istället om vad för sorts bilder du gillar att fota, vad du vill utveckla mer och bli bättre på, vad du tror om utbildningen osv. Om det är foto du vill hålla på med och du är intresserad kommer de att märka det utan att du behöver plocka några stilpoäng!

Lycka till!
 
Tack för svaret.
Ska definitivt tänka på det. Har ju redan försökt klura på vad jag ska säga i ett år.
/ Amanda

Det jag tycker du kan lägga lite extra krut på är kanske att berätta lite mer om hur du tänkt på det tre bilder som du lämnar in. Vilken tanke finns bakom bilderna? Eller är det en serie om 3 bilder och isåfall: Finns ett samband? Lite mer tankar kring bilderna tror jag inte skadar!
 
Det jag tycker du kan lägga lite extra krut på är kanske att berätta lite mer om hur du tänkt på det tre bilder som du lämnar in. Vilken tanke finns bakom bilderna? Eller är det en serie om 3 bilder och isåfall: Finns ett samband? Lite mer tankar kring bilderna tror jag inte skadar!


Återigen Tack!
Jo, jag har funderat väldigt mycket över bilderna, har nog kommit på också vad det är jag vill lämna in, det svåraste blir nog att utföra det.
Om du har lust kanske vi kan diskutera det genom GB?
 
Återigen Tack!
Jo, jag har funderat väldigt mycket över bilderna, har nog kommit på också vad det är jag vill lämna in, det svåraste blir nog att utföra det.
Om du har lust kanske vi kan diskutera det genom GB?

Berätta här i tråden istället så får du säkerligen mängder med tips från andra duktiga fotografer här på sidan. Forumet är ett kanonbra hjälpmedel!

Vad är det för bildidéer du har?
 
Berätta här i tråden istället så får du säkerligen mängder med tips från andra duktiga fotografer här på sidan. Forumet är ett kanonbra hjälpmedel!

Vad är det för bildidéer du har?

Är det smart att publicera min idé i allmänt forum då?
Tror inte att någon skulle "sno" min idé men det brukar ju alltid finnas någon jäkel. :)
Eller?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.