Annons

Behöver hjälp med denna bild

Produkter
(logga in för att koppla)

stefan.li

Medlem
Gjorde misstaget att ha auto iso på när jag tog denna bild så den vart inte riktigt som jag tänkt mig. Hur kan man rädda den, det jag är ute efter är att hund siluetten ska vara svartare och kanske framhäva himlen lite mer.

stor bild
http://www.spirou.se/valpar/stor.jpg
 

Bilagor

  • small.jpg
    small.jpg
    50.8 KB · Visningar: 1,034
Så här lite snabbt kanske ?

Lite levels och hue/sat


Anders
 

Bilagor

  • small.jpg
    small.jpg
    96.9 KB · Visningar: 1,019
Eller med lite channel mixer och shadows/highlights
 

Bilagor

  • stor5.jpg
    stor5.jpg
    60.5 KB · Visningar: 960
stefan.li skrev:
Gjorde misstaget att ha auto iso på när jag tog denna bild så den vart inte riktigt som jag tänkt mig. Hur kan man rädda den, det jag är ute efter är att hund siluetten ska vara svartare och kanske framhäva himlen lite mer.

Fast det har ju inte så mycket med auto-ISO att göra...
 
Ännu ett alternativ. För mycket kanske?
 

Bilagor

  • stor kopiera.jpg
    stor kopiera.jpg
    56.5 KB · Visningar: 913
Det skruvas friskt med färgerna. Inte så smakfullt precis, men det är ju min personliga åsikt :)
 
Senast ändrad:
En fotografisk remix av Led Zeppelins "Black dog" och Prince's "Purple rain"???
 
Whoaw... eller hur det stavas

Ni är riktigt gymm på det här. Tack så mycket forsätt gärna lämna exempel
 
kreatören skrev:
...åsså här gjorde jag!

Bernt, offtopic nu men när du har använt nivåer på t.ex. en viss del av bilden som denna, hur gör du då? jag använder en annan teknik men har aldrig sett den sortens mask förrut. (vet inte om det kallas mask)
 
Tack till Roger som med sin "fotografiska remixretrokommentar" gjorde min fredagsmorgon! Nu är det bara att rekommendera alla unga som inte upptäckt Zeppelin att tjacka upp sig på de flesta plattorna. (de fyra första rockar fett (för att tala det yngre språket:))

/Lasse

P.S. Eftersom så många schyssta jobb i PS redan presenterats så avstår jag från att försöka tillföra något fotografiskt.
 
Kanske blev det lite för mycket (mörk)
// Tobbe
 

Bilagor

  • small1.jpg
    small1.jpg
    86.7 KB · Visningar: 257
j0lt skrev:
Bernt, offtopic nu men när du har använt nivåer på t.ex. en viss del av bilden som denna, hur gör du då? jag använder en annan teknik men har aldrig sett den sortens mask förrut. (vet inte om det kallas mask)
Kallas för lagermask och innebär att man kan maska bort lagrets effekt på valfri del av bilden. Själva effekten av gradvis mask som syns i lagermasken uppnås t.ex. med hjälp av olika stora mjuka penslar samt med nedskruvad styrka.
 
cakon skrev:
Kallas för lagermask och innebär att man kan maska bort lagrets effekt på valfri del av bilden. Själva effekten av gradvis mask som syns i lagermasken uppnås t.ex. med hjälp av olika stora mjuka penslar samt med nedskruvad styrka.

Allright, tack det var det jag behöde veta.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.