M.Pettersson
Medlem
Jag har börjat intressera mig för fotografering men känner att den gamla kompaktkamera som jag har liggande inte riktigt duger. En digital systemkamera känns väldigt lockande, men jag har inte en aning om vad jag bör köpa. Jag har i alla fall fått rådet att satsa på antingen Canon eller Nikon. Har klämt och känt på några modeller från båda tillverkarna och Nikon-kamerorna låg klart bäst i min hand. Canons motsvarigheter var på tok för spinkiga för mina relativt stora händer.
Några köptips och råd längs vägen? Nytt eller begagnat? Det skulle vara kul om kameran även kan spela in film, men det är inget direkt krav. Kan tänka mig att lägga kanske 8-9 tusen på kamera och ett eller två objektiv. Jag kommer att fotografera mycket ishockey, så vad ska jag tänka på då? Något speciellt objektiv som ni kan rekommendera?
Tack på förhand!
Några köptips och råd längs vägen? Nytt eller begagnat? Det skulle vara kul om kameran även kan spela in film, men det är inget direkt krav. Kan tänka mig att lägga kanske 8-9 tusen på kamera och ett eller två objektiv. Jag kommer att fotografera mycket ishockey, så vad ska jag tänka på då? Något speciellt objektiv som ni kan rekommendera?
Tack på förhand!