Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Begangnat
- Trådstartare Falk71
- Start datum
larsborg
Aktiv medlem
Så är det, få begangnade Dynax kamerahus ute till försäljning!
Gäller speciellt 5:n, 7:n och 9:n!
Få vill släppa dem ifrån sig, filmens snara död är överdriven.
Reservdelar, nya, tages till Sverige via Tyskland, begangnade delar, begangnade kompletta kameror, troligen lättare att hitta där oxå, då marknaden är mycket större än den svenska.
Försök med en annons under "köpes" på Fotosidan!
Gäller speciellt 5:n, 7:n och 9:n!
Få vill släppa dem ifrån sig, filmens snara död är överdriven.
Reservdelar, nya, tages till Sverige via Tyskland, begangnade delar, begangnade kompletta kameror, troligen lättare att hitta där oxå, då marknaden är mycket större än den svenska.
Försök med en annons under "köpes" på Fotosidan!
Greve Nickon
Aktiv medlem
Det kan ju också vara så att Minolta inte tillhör ett av de större märkena. Nikon och Canon dominerar väll rätt ordentligt.
Men kolla på AnnonsGuiden, dom samkör el del olika sajter på nätet så man slipper surfa så mycket.
Greven
Men kolla på AnnonsGuiden, dom samkör el del olika sajter på nätet så man slipper surfa så mycket.
Greven
m_emilsson
Aktiv medlem
Jag vet inte om jag tycker att det är speciellt billigt med 2130 kr för ett nytt VC-7 till Dynax 7 (på CyberPhoto.se)...kan man hitta ett begagnat så är det väl utmärkt!
Mvh Micke
Mvh Micke
stäck
Aktiv medlem
Dels säljs det väl färre Minoltakameror och -tillbehör än Nikon och Canon, och därför är det väl ett mindre utbud av begagnatprylar. Och dels beror det säkert på att när man väl hittat sin Minolta vill man aldrig bli av med den...
När det gäller just en sak som vertikalgrepp så är väl risken liten att man vill sälja det när man väl skaffat ett, det hänger nog med kameran (och säljs nog tillsammans med den).
När det gäller just en sak som vertikalgrepp så är väl risken liten att man vill sälja det när man väl skaffat ett, det hänger nog med kameran (och säljs nog tillsammans med den).
Senast ändrad:
PerKr
Aktiv medlem
m_emilsson skrev:
Jag vet inte om jag tycker att det är speciellt billigt med 2130 kr för ett nytt VC-7 till Dynax 7 (på CyberPhoto.se)...kan man hitta ett begagnat så är det väl utmärkt!
Mvh Micke
du har rätt. mindes tyvärr fel siffra... hade fått för mig att det låg runt 1700... Men egentligen, är det så mycket pengar med tanke på hur mycket man får lägga om man köper nya objektiv eller blixtar?
PerKr
Aktiv medlem
å andra sidan gör vertikalgrepp underverk för greppet? Nå, priset är ju inte direkt lågt. Går det att använda tillsammans med dynax 9 eller 7D? Det ser ju inte ut att vara någon större skillnad mellan VC-7, VC-7D och VC-9? mjukvarulås?
Är det bara som jag har fått för mig eller har priset gått upp på dynax 7? Trodde att det skulle gå åt andra hållet... Någon som vet något bra ställe för begagnade minoltakameror och -tillbehör (inte bara vertikalgrepp)?
Är det bara som jag har fått för mig eller har priset gått upp på dynax 7? Trodde att det skulle gå åt andra hållet... Någon som vet något bra ställe för begagnade minoltakameror och -tillbehör (inte bara vertikalgrepp)?
m_emilsson
Aktiv medlem
PerKr skrev:
å andra sidan gör vertikalgrepp underverk för greppet? Nå, priset är ju inte direkt lågt. Går det att använda tillsammans med dynax 9 eller 7D? Det ser ju inte ut att vara någon större skillnad mellan VC-7, VC-7D och VC-9? mjukvarulås?
Jag vet inte om VC-7 passar på Dynax 9, men jag vet GARANTERAT att VC-7 INTE passar på en Dynax 7D eftersom utseendet är helt annorlund. På 7D så tar man ur originalbatteriet och sätter dit vertikalgreppet (VC-7D). En liten plastmojäng skjuts in i hålet där batteriet sitter inuti kameran.
Mvh Micke
Joakim A
Aktiv medlem
PerKr skrev:
du har rätt. mindes tyvärr fel siffra... hade fått för mig att det låg runt 1700... Men egentligen, är det så mycket pengar med tanke på hur mycket man får lägga om man köper nya objektiv eller blixtar?
Det är väl "väldigt" mycket när man kan få batterigrepp för halva priset Iof vet jag inte hur det är till Minolta, men jag fick mitt batterigrepp till Canon 300D för 800 kr, nypris 1600 som billigast i butik x.
// Jocke