JOLidman
Aktiv medlem
eftersom det billigaste av allt förefaller vara att köpa nytt från Holland, så blir det troligen inte begagnat denna gång.
Holland - någon bra webbshop där som kan rekommenderas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
eftersom det billigaste av allt förefaller vara att köpa nytt från Holland, så blir det troligen inte begagnat denna gång.
... och varför begränsa oss till Holland, vi kan väl försöka inventera fotobutiker inom hela EU. Butiker som finns på webben och går att handla i från annat EU-land.Holland - någon bra webbshop där som kan rekommenderas?
... och varför begränsa oss till Holland, vi kan väl försöka inventera fotobutiker inom hela EU. Butiker som finns på webben och går att handla i från annat EU-land.
BRA, köp nytt, så blir det mer begagnat för oss andra..he..he..
Glöm inte sedan att sätta "rimligt" pris på dina prylar när(om) det blir aktuellt för försäljning, eller då kanske du resonerar annorlunda..he..he..
"Garanti kvar" finns aldrig, garanti gäller bara första köpare vad jag vet.
"Garanti kvar" finns aldrig, garanti gäller bara första köpare vad jag vet.
Just nu finns det två st annonser på likadana objektiv (Nikon 2-ringzoomen 80-200/2,8), den ena några rader under den andra. Bägge är (enl säljarna) i fint skick. Den ena säljaren begär 10 000kr för sin, den andra 5400kr. Ingen av säljarna nämner något om "garanti kvar".
Vilken av dessa är rätt prissatt? Den dyrare är en 70-80 procentare och passar således till dej. Jag köper den billigare som då blir över.
/K
DU får båda, JAG kör med CANON..he..he..
Tillfälle att byta system nu då.
/K
Båda priserna kan vara rätt - det kan vara smart att vänta med tolkningen av "i fint skick" tills man sett objekten i verkligheten.
Eller så är det så att man söker ett objektiv som nästan aldrig dyker upp begagnat, som t.ex. EF 85/1.2 II. Om man sätter ut en köpesannons så kanske det kan få någon som funderat på att sälja att göra slag i saken, och som då kanske kan få lite mer för objektivet än om säljaren var den som tog initativ till försäljningen. När jag har satt ut köpesannonser så har jag åtminstone varit beredd att betala lite extra.Och alla tokiga köpesannonser som är mest störande här på annonsmarknaden borde man kunna rensa bort som spam, det är ju de som tror att de kan köpa nästan nya grejer till halva priset, men så funkar det inte med t ex Canonobjektiv...
Eller så är det så att man söker ett objektiv som nästan aldrig dyker upp begagnat, som t.ex. EF 85/1.2 II. Om man sätter ut en köpesannons så kanske det kan få någon som funderat på att sälja att göra slag i saken, och som då kanske kan få lite mer för objektivet än om säljaren var den som tog initativ till försäljningen. När jag har satt ut köpesannonser så har jag åtminstone varit beredd att betala lite extra.
Jag har letat efter det daligen i två månader här bland annonserna. Det har dykt upp tre stycken tror jag, alla runt 16-17000. Inget har varit i mina närtrakter, runt Göteborg. Nu har jag köpt ett från Holland för 18 000:- istället. Den enda köpesannons jag haft ute dock var efter ett 35/1.4, då det kom inte upp ett enda på en månad. Men jag fick svar på min köpesannons, och köpte det för mer än det kostar då det dykt upp självmant.det stämmer ju faktiskt inte, 85/1,2 dyker nog upp titt som tätt begagnat, kanske inte till det pris man vill dock.
Jag har letat efter det daligen i två månader här bland annonserna. Det har dykt upp tre stycken tror jag, alla runt 16-17000. Inget har varit i mina närtrakter, runt Göteborg. Nu har jag köpt ett från Holland för 18 000:- istället. Den enda köpesannons jag haft ute dock var efter ett 35/1.4, då det kom inte upp ett enda på en månad. Men jag fick svar på min köpesannons, och köpte det för mer än det kostar då det dykt upp självmant.
Men frånsett hur många som dyker upp, förstår du resonemanget kring varför köpesannonser inte behöver betyda att man vill köpa till orimligt lågt pris?