Annons

Begagnat på Scandinavian Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

Pyl

Aktiv medlem
Ville bara dela med mig lite av vad som hände idag. Jag gick till Scandinavian Photo i Stockholm idag eftersom jag såg på deras webbsida att de har en begagnad Jobo Giga One 80 GB. Priset på hemsidan är 1495:-, vilket är löjligt dyrt med tanke på att de själva tar 1795:- för den ny och ännu löjligare när man kan hitta den på eBay för €120-130. Jag försökte pruta ned priset just av denna anledning, men fick bara standardsvaret "satt pris gäller."

Förmodligen vill de inte sälja den då jag knappast tror att någon köper den till det priset...

Jag har köpt en hel del både nytt och begagnat på Scandinavian Photo och tycker att deras priser är helt ok då man även får bra service av kunnig personal.

Var den inbytt eller bara visningsex? Den kanske inte ens har varit använd?

Pyl skrev:
Ville bara dela med mig lite av vad som hände idag. Jag gick till Scandinavian Photo i Stockholm idag eftersom jag såg på deras webbsida att de har en begagnad Jobo Giga One 80 GB. Priset på hemsidan är 1495:-, vilket är löjligt dyrt med tanke på att de själva tar 1795:- för den ny och ännu löjligare när man kan hitta den på eBay för €120-130. Jag försökte pruta ned priset just av denna anledning, men fick bara standardsvaret "satt pris gäller."

Förmodligen vill de inte sälja den då jag knappast tror att någon köper den till det priset...

/Jag håller med Torbjörn M köp den på Ebay, det blir inte billigare för att du jämrar dig på FS.....
/Thomas..

Pyl skrev:
Jag gick till Scandinavian Photo i Stockholm idag ... Jag försökte pruta ned priset just av denna anledning, men fick bara standardsvaret "satt pris gäller."
Jag har haft liknande funderingar som du. Det är en trevlig butik med en hel del kunnig personal (dock inte alla...) och hyfsad service, men prispolitiken är ett problem. Firman tycks av rent principiella skäl vägra pruta eller ge "paketpris".

Så även om man egentligen vill handla där blir man ibland mer eller mindre tvungen att avstå -- av rent ekonomiska skäl. Den måttligt exklusiva utrustning jag själv nyligen skaffat hade blivit minst 6-7000 dyrare hos Scandinavian Photo.

är inte Scandinavian bland de billigaste? när jag jämför priser brukar de ligga lägst på de flesta produkter, från kameror/objektiv till reflektorer och semigloss papper.

Min lista ser ut så här: generellt, undantag finns ju!

Från dyrast:

YFO
FotoVideo
DustinHome
CyberPhoto
Scandinavian Photo
Fotokungen

Får man klämma lite på grejjerna så är det ju värt en del mot att bara köpa via nätet.

Vänligen Christer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar