Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnade objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Ertan

Aktiv medlem
Hej! Jag fick ett tips om den här annonsen:
http://www.blocket.se/vi/6782197.htm?ca=19_s

Jag bor på Gotland, så det är ju perfekt (slipper frakt:D)

Min fråga är om det är värt att köpa någon/några av dessa. Hade tänkt att köpa ett porträttobjektiv efter jul, kanske nån av dessa som funkar bra för det.

Edit: Ska kanske tillägga att jag har en Nikon D50+18-55+55-200 just nu.

Det är manuella objektiv, utan CPU, vilket gör att du inte får någon ljusmätning med din D50. Jag tror tom att de är så gamla att de är Pre-Ai, vilket isf innebär att du riskerar skada kameran om du försöker montera dem. Det går förvisso att modifiera dem så att det går att montera, men du förlorar ändå ljusmätningen (och får såklart ingen autofokus).

Om du är ute efter ett billigt porträttobjektiv kan du ju annars titta på ett AF 50/1.8 (nytt eller begagnat)

Annars kan du ju köpa Nikkormathuset, 24, 50 och 85mm och fota lite analogt. :)
(Men det är väl eg bättre att köpa tex en FM2 eller FE2, som kan använda AF-objektiv (dock inte G-objektiv) isf. :)

Okej, jag visste inte det där med CPU. Det blir till att köpa ett nytt 50/1,8D, kostar ju inte så mkt.

Tack för hjälpen!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto