Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnade objektiv - vad passar 350d?

Produkter
(logga in för att koppla)

blomdraken

Medlem
Jag har inte så mycket pengar att handla för, borde kanske vänta... eller kan man hitta billiga fynd på begagnad-marknaden? Jag började titta idag och märker att jag inte är hemma i termerna.

"Sigma EF 70-210 mm APO F/ 4 - 5,6 till Canon EOS" - skulle den passa min EOS 350d?

Jag skulle vilja ha Canon EF 50/1,8, men kan det bli fel sort om jag köper ett begagnat?

Vad ska man tänka på så det blir rätt fattning och autofokus och allt sånt?
 
Allt med EF- eller EFs-fattning passar.

Det kan inte bli fel om det är ett EF. Däremot är FD fel. Det är den gamla fattningen.
 
Hej, som Mattias säger så passar alla objektiv inom EF EF-S Sigma,Tokina, Tamron och fler...
Vad har du för nuvarande objektiv till ditt hus?

Mvh Markus
 
Tack för svaren!

Jag har bara kitobjektivet 18-55, så det klart att det vore lite kul att köpa något mer. Det här är min första systemkamera, så det är verkligen som en ny värld som öppnar sig!
 
Visst passar all optik fysiskt men ex. vissa äldre sigma funkar inte utan vidare elektroniskt ihop med dslr kameror.
VAd som funkar antar jag att man får kolla i fall till fall och viss optik går att uppdatera.
Stefan
 
Ja, se upp med gamla Sigma. Jag hade tidigare en EOS500 med sigma 16-35 och 70-300. Ingen av dessa fungerade när jag bytte till en 300D.
 
Samma sigma-erfarenheter här också.. hade ett 28-105 och ett 70-300 som inte funkade med 300D heller. 28-105 gick att uppgradera så att det skulle funka men inte 70-300. Däremot så funkar båda på min 20D

/Micke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.