Annons

Beg pris EOS 1D mkII och mkII N

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil Fransson

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte ge mig ut på jakt efter en begagnad 1D mkII eller mkII N. Jag kan gissa att en mkII N knappt går att få tag på begagnad eftersom de flesta som använder den verkar grymt nöjda. Men vad ligger de båda kamerorna på i beg pris ungefär?
Och vad skiljer egentligen mkII och mkII N?
 
Tack för svaren! Jag gjorde en sökning på ebay och hittade ett gäng där. Får spara pengar nu ett par månader och sen försöka hitta någon bra på ebay.
 
Hur är det med tull och moms om jag köper en begagnad mkII från USA eller liknande? Och finns det några bra och säkra sätt att pröjsa för kalaset?
 
Jeppe skrev:
Moms tillkommer...Paypal är bra.

Men paypal är väl inte som internetgirot eller liknande? Tänkte bara så att man verkligen är säker på att man får sina prylar.

Men om det nu är såpass mycket billigare i Tyskland funderar på om det egentligen inte är lika bra att köpa en ny mkII N istället för en beg mkII.
 
Lars Johnsson skrev:
Det är faktiskt ganska exakt 27000 med dagens kurs. Prick 9 kr var kursen tidigare idag :)

Inte köpkursen, och i såfall har du nog tittat på avista-kurserna...Det är ju knappast en växlingskurs som man får när man handlar ;)

9.18 var forex säljkurs i går, det var som attans vad kronan är stark :)
 
1DMkIIn kostar 33000 på Scandinavian Photo. Knappast lönt att beställa utomlands. Priset verkar ha sjunkit starkt de senaste veckorna, tyckte den kostade närmare 40000 för lite sedan?
 
Jeppe skrev:
Inte köpkursen, och i såfall har du nog tittat på avista-kurserna...Det är ju knappast en växlingskurs som man får när man handlar ;)

9.18 var forex säljkurs i går, det var som attans vad kronan är stark :)


Forex köpkurs är ju knappast den kursen man använder heller. Det är ju den sämsta turist-växlings kursen man kan få.
Men t.o.m. om du köper med den så blir det bara drygt 27.500 kr
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.