Erikhaglund
Aktiv medlem
Hur upplever du bildkvaliteten jämfört med 1,4L?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är extremt nöjd med min Sigma 35'a... Sitter allt som oftast på min 6D och tillsammans funkar det klockrent.
Hur är färgerna om man jämför med Canon?
Jag har tyvärr inte kunnat jämföra med Canon'en. Men här är en bild som jag precis tankat upp - http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/2854795.htm
Det enda jag har gjort är att "framkalla" den i Lightroom...
Ser kanon ut. Och med framkalla menar du? Med lightroom kommer man långt
Importerat i LR och exporterat utan att dra i något reglage Lite "direkt-från-kameran"...
Kommer du fram till något?Då finns det mycke att dra i lutar nog åt sigma för mig...
Kommer du fram till något?
Jag provade en Canon 6D med en Sigma 35/1.4 i en lokal butik igår och blev lite småkär i kombinationen. Jag har aldrig provat 35L, men Sigman kändes väldigt gedigen och rapp. Dessutom snyggt yttre!
Omdömen från de som köpt gluggen på B&H Photo:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...il&Q=&sku=898831&is=REG&si=rev#costumerReview
Omdömen från Amazon:
http://www.amazon.com/Sigma-340101-...dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1
Pär
Sopa gatan lär den nog inte göra då Sigmas 35:a är en toppoptik men bra lär den bli för inte släpper Canon en version 2 som är sämre än föregångaren.... Om inte Canon släpper Ny 35 1.4 II som sopar gatan med (sic) Sigman .......
Sopa gatan lär den nog inte göra då Sigmas 35:a är en toppoptik men bra lär den bli för inte släpper Canon en version 2 som är sämre än föregångaren.
Väcker en gammal tråd till liv:
Konsensus verkar numera vara att Sigman är bättre på i princip allt mot Canons 35/1.4 L. Det enda negativa som jag har läst om Sigman är att vissa exemplar kan strula med autofokus, fast det kanske var en barnsjukdom som nu är löst?
Lägsta nypris för Sigmat är idag 6 790 kr (enligt prisjakt). Med tanke på att Sigman klår 35/1.4 L och snarare spelar i samma division som 35/1.4 L II, hur kan 35/1.4 L fortfarande ligga så högt i pris begagnat? På avslutade annonser på Tradera ser man att Sigman går för 4 000 - 5 000 kr begagnad, 35/1.4 L går för nästan 6 000 kr. Vad är det som gör den röda ringen så eftertraktad i detta fall?
35 mm 2 IS är lätt och skarpt och med liten variation och med högupplöst sensor är is en stor fördel. Hade nog nu köpt den istället.
Hade tagit sigmat alla dagar i veckan.
Alla tester jag har läst/sett tyder på att Sigmat både är skarpare och lider inte till lika stor grad av CA som Canon och Nikons motsvarighet. Dessutom är byggkänslan långt bättre en någon av de andra (inte sagt att de inte är välbyggda för det är dem). Sigmat känns som en Zeiss i handen. Nästan iaf.
Canons nya 35 f/2 IS verkar vara en väldigt dyr 35/2.0. Visst, den är klart en uppgradering från den förra men den kostar 3 gånger mer och i stort sett är det bara IS:en som är grädden på moset. IS som följer med kit-gluggarna numera till och med. Visserligen är det möjligt (troligt?) att det är en bättre IS men hittills tycker jag det inte finns några tester som tyder på att den är något annat än överprissatt. Liksom Nikons nya 18-35mm.
Jag kommer iaf att skaffa en Sigma. Snart finns det ett demoex i en välsorterad fotobutik i Mölndal f.ö.