Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Beg 10D Vs Ny 350D eller Nikon D50?
- Trådstartare Da´Russian Stallion
- Start datum
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
tycker ISO1600 på en canon 350D är rätt bra iaf. Skulle nog inte va några problem att använda. Tänker främst på cyberphotos provbilder.
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
papi skrev:
Ser man till att ha bildstabilisering i systemt kan man ofta välja ett lägre ISO och därmed minska bruset ytterligare.
Var det som jag också tänkte på. Sen verkar det som att skärpan blir sämre ju högre iso det är. Kanske beror på att detaljerna försvinner till viss mån för det höga bruset.
Da´Russian Stallion
Aktiv medlem
Är så grymmt trött min Dimage 7hi. Vill ha en riktig kamera! Men nu känns de ju som att man nästan ska vänta lite till så man kan köpa en med AS. Inte som att man kommer köpa IS objektiv direkt, får ja väl börja sälja av njurar och lungor för att ha råd hhehe.
dumbo
Aktiv medlem
papi skrev:
Ser man till att ha bildstabilisering i systemt kan man ofta välja ett lägre ISO och därmed minska bruset ytterligare.
Fast bara om motivet inte rör på sig.
interpix
Aktiv medlem
dumbo skrev:
Fast bara om motivet inte rör på sig.
Helt klart är det så men betydligt oftare tycker jag det är mina egna skakningar som är bergänsande.
Skulle tro/hoppas att man kan dra nytta av stabiliseringen i åtminstone ett steg vid "vanligt inomhusfoto" och betydligt mer med teleoptik.
interpix
Aktiv medlem
Da´Russian Stallion skrev:
Ja de där va inte så fint :S...fast iso 3200 är väl kanske lite för mkt begärt. Går väl inte ens att ställa in iso 3200 på nikon D50?
Tror varken det finns på D50 eller 350D men plåtar man RAW kan man underexponera ett steg och sedan plocka upp bilden igen i RAWkonvertern. Man får inte riktigt lika bra resultat men iaf dra nytta av den kortare tiden.
På Pentaxen brukar jag ibland gör tvärt om. Överexponera ett steg på tex ISO 3200 och sedan tan ner bild i Rawkonvertern. Av någon anledning blir det då mindre brus då än om man kört på 1600 från början. Går förståss bara att tillämpa om det inte finns delar i motivet som bränns ut.